A 2010-es labdarúgó-világbajnokság idén először kapott helyet az afrikai kontinensen, így nem csoda, hogy az eddig...
A 2010-es labdarúgó-világbajnokság idén először kapott helyet az afrikai kontinensen, így nem csoda, hogy az eddig elhanyagolt földrész - és természetesen a Dél-afrikai Köztársaság - igyekezett csábító házigazdaként bemutatkozni a nagyvilág előtt. Persze ilyenkor minden a fociról szól, így a turisztikai marketing is erre tett fel mindent, bemutatva Dél-Afrika érdekes és magával ragadó hangulatát a vébé lázában fetrengve. Az eredmény magáért beszél...
A világbajnokság ideje alatt a sportból élő nagyvállalatoké a főszerep, a kreatívok ilyenkor meg is dolgoznak a pénzükért. A Nike esetében már megszokhattuk, hogy mindig megtalálják a hangot az egyszeri fogyasztóval (gondoljunk csak a Mi kell a nőnek? című filmbe rejtett női reklámra, vagy a Men Vs Woman kampányra), most sincs ez másképp, ugyanis nekik sikerült a vébé leglátványosabb és legepikusabb hangulatfokozóját összehozni. A kisfilmben szereplő összes nagy nevet látva azonnal az jut az ember eszébe, vajon mennyire lesz idén drága egy Nike cipő, hogy ezt ki is tudják fizetni?
Az Adidas spotjáról kevesebbet hallunk Magyarországon, pedig nem kevésbé zseniális alkotásról van szó, amelyben a Star Wars rajongók, a fociőrültek és az MTV generáció tagjai (bármilyen meglepő is, van átfedés) kapnak egy egészen egyedi hangulatú kultúrsokkot a sport, a popkultusz és a sci-fi elemeiből összetákolva. Ki is az a Luke Skywalker?
Ha már vébé van, a hírességekkel operáló Pepsi sem maradhatott ki a sorból, természetesen most is megnyert magának pár neves focistát (Kaká, Drogba, Messi, Henry, Lampard, Arshavin), hogy megmutassa, milyen is egy igazi afrikai foci. Valahogy a nagy sportolók most is vicces helyzetbe kerülnek, de ezt már megszokhattuk az üdítőgyártó cégtől: azért fizet, hogy alázhasson. Csak finoman.
A nagy nemzetközi kampányok után pár kisebb reklámot is érdemes látnunk, ahol szintén humorral és a sport iránti rajongással igyekeznek eladni bármit a vébére gyúró vállalatok. A Lay's Uruguay-ban például a most látható kisfilm segítségével jelentette ki, hogy a foci nem csak a férfiak sportja, a nők gyakran még jobban is értenek hozzá. A sztori lényege is annyi, hogy sok férfi között csak egyetlen nő ül a tévé előtt, aki egy nagy pillanatban nem kezd el gólörömében táncolni. A nemi sztereotípiák persze működnek, mindenki azt hiszi, hogy unja az egészet, de gyorsan kiderül, egyedül ő látta a rálövés előtti szabálytalanságot, amiért nem fogják megadni a gólt. Az extázisban fetrengő hímek hamarosan elcsendesednek...
Az egyiptomi Birell sör még egyszerűbb eszközökkel hódít, csak megmutatja a férfiakat szurkolás közben, finoman bírálva a magából kivetkőző erősebbik nemet. A spotok szerint a pasik meccs közben nőiesen viselkednek a tévé előtt, és csak a Birell képes helyreállítani az egyensúlyt, mert sörivás után ismét macsósan néznek egymásra, nem számít, hogy korábban nyávogtak, szipogtak, sivítoztak vagy éppen lányos mozdulatokat végeztek a fociláz hevében. Azért a ma esti meccs alatt senki ne fogja magát vissza, feltehetően mindannyian idétlenül festünk a fotelben balettozva szurkolás közben - bár szerintünk a sör ezen már nem javíthat.