Leontól Nikitáig: a legjobb bérgyilkosok
A Guardian összegyűjtötte minden idők legjobb pénzért gyilkoló filmszereplőit.
A mozifilmek letagadhatatlan hatással vannak életünkre és bár a magazinok ezekből inkább a legszexibb részeket és szereplőket szeretik listázni, azért a bérgyilkosokra is irányul némi figyelem. A Guardian brit lap össze is gyűjtötte, kik a legjobbak a témában, de a listára kerüléshez természetesen nem elég a puszta gyilkolászás, valami pluszt is fel kellett mutatni.
Az esélyegyenlőség jegyében a legjobbak közé két hölgy is bekerült, tökéletesen megérdemelten. Bár Anna Parillaud a Luc Besson által rendezett Nikita óta sok szerepet eljátszott, valószínűleg a legtöbb filmrajongó számára mégis elsősorban a drogos tiniből profi gyilkossá váló, egyszerre bájos és riasztó bérgyilkoslányként ismert. A karakter és a történet olyannyira sikeres volt, hogy az amerikai mozi remake után még tévésorozat is készült belőle, bár szerintünk egyik sem ért még a közelébe sem az eredetinek - emlékeznek például az éttermi jelenetre?
A másik nő, akinek sikerült beverekednie magát a legjobbak közé, Uma Thurman a Quentin Tarantino rendezte Kill Bill sárgaruhás bosszúálló angyalaként. Nagyon más, mint Nikita, mégis ugyanúgy benne van a törékenységnek és a kérlelhetetlenségnek az a bizonyos elegye, csak mondhatni, sokkal, de sokkal naturálisabb kivitelezésben.
A férfiak mezőnyében az egyik legemlékezetesebb minden bérgyilkos közül Leon, a profi, aki szintén Luc Besson teremtménye és akit Jean Reno keltett életre. Bár határozottan férfiról van szó, ismét csak a gyengédség és a kegyetlenség zavarbaejtő keveréke alkotja Leon vonzerejét, a kislány és a gyilkos sokféleképpen értékelt kapcsolata azóta is vitatéma a filmesztéták között. Luc Besson azt állítja, minden hátsó gondolat csak belemagyarázás, ő nem akart többet mondani, mint amit mondott és mi hiszünk neki.
Egészen más típus A sakál napja profi gyilkosa, vele kapcsolatban aztán egészen biztosan senkinek nem fog eszébe jutni az ártatlanság vagy a gyengédség. A Sakál a klasszikus gyilkológép, kreatív és merész ötletekkel. Furcsa, hogy bár a legkevésbé sem szimpatikus, hozzáértése mégis kivívja a néző rokonszenvét és hiába tudjuk az első perctől kezdve, hogy nem sikerül majd a de Gaulle elleni merénylet, a végén már szinte drukkolunk neki.
A Coen testvérek friss Oscar-díjas filmjének, a Nem vénnek való vidék bérgyilkosát máris a nagyok közé emelte a Guardian, és valószínűleg sokan egyetértenek a lappal. A hozzáértők szerint Anton a film alapjául szolgáló könyvben bonyolultabb személyiség, mint amit végül a vásznon Javier Bardem mutatott, de a hatás így valószínűleg még erősebb volt és Bardem nem csak a borzalmas frizura miatt kapta meg a legjobb férfi mellékszereplő aranyszobrocskáját. Anton talán az egyik legfélelmetesebb képviselője szakmájának, nincsenek sem okok, sem érzelmek, csak megy-megy a célja felé és aki az útjába akad, azzal végez.