2005. január. 01. 00:00 Utolsó frissítés: 2007. április. 25. 10:29 HVG

Demográfiai adatok

A HVG olvasóinak közel 90%-a a hirdetők számára általában kiemelt fontosságú, 18–59 év közötti korosztályba tartozik...


A HVG olvasóinak közel 90%-a a hirdetők számára általában kiemelt fontosságú, 18–59 év közötti korosztályba tartozik, 87% legalább középfokú végzettséggel rendelkezik, és domináns a városias jelleg, hiszen az olvasók közel 41%-a budapesti, s kevesebb mint 18%-a lakik kisebb községekben.

Az olvasók 42%-a a két legmagasabb, ún. AB társadalmi státusz kategóriába sorolható, ami csaknem háromszorosa az országos aránynak.

Sokáig volt az emberek általános (tév-) képzete, hogy a HVG főleg a férfiaknak szól, aminek ellentmond az a tény, hogy a női olvasók részaránya 44%-os.

Egyre több kampány esetén jut kiemelt szerephez az ún. üzleti döntéshozói célcsoport. A lakosságnak e rendkívül szűk (a felnőtt lakosság 2,2%-a) és igen nehezen elérhető rétegét az összes hazai nyomtatott sajtótermék közül a HVG éri el legnagyobb számban és hatékonysággal (Szonda Ipsos - GfK. Hungária - ÜDNMA).

Forrás: Szonda Ipsos - GfK. Hungária: Nemzeti Média Analízis 2006/2. félév

hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.