Szemérmes szépségverseny-realityval gurít nagyot az MTVA, melynek gyártásával a közelmúltban kormányközeli médiummá avanzsált TV2 húzónevét, Hajdú Pétert és stábját bízták meg.
Magyarország legszebb lányszülöttje után kutat a közmédia – az MTVA profiljába nehezen illeszthető bele a reality jellegű szépségverseny formulája, ám a kormány médiapiaci nagybevásárlásának köszönhetően a közmédia immár házon belülről kap kertévés segítséget a feladathoz. A Magyarország Szépét ugyanis nem más szállítja, mint a TV2 több, változatos minőségű, színes-szagos műsorát is jegyző Hajdú Péter és stábja. Ők a legjobb praktikáikat latba vetve asszisztálnak a közszolgálati projekthez, szükség esetén huszárvágással irtva az esetleges összeférhetetlenségeket.
Véletlen egybeesés
“Én a kereskedelmi tévézésből jövök, ahol a nézettség az első, az MTVA viszont egy nagyon konzervatív közeg: ide nem jöhet a popsi meg a cici” – mesélt a Magyarország szépe pénteki előválogatóján a hvg.hu-nak Hajdú, aki nem győzte hangsúlyozni: az, hogy a TV2 stábja épp a csatorna sokat ostorozott, szövevényes tulajdonosváltása után kezdjen a közmédiának műsort gyártani, csupán véletlen egybeesés. A műsorvezető-producer elmondása szerint a kooperációról való döntés meghozatalakor őt és csapatát szigorúan szakmai érvek és eddigi teljesítményük alapján választották ki a feladatra.
A műsor egyébként volumenét tekintve kiemelkedik a Magyarországon megszokott, lokális szépségverseny-mezőnyből: az országos casting során kiválogatott lányok közül senki nem megy haza üres kézzel, a szponzori felajánlásokból ajándékautó és készpénznyeremény is futotta. Arról nem is beszélve, hogy a győztes nemzeti színekben indulhat az októberben, Londonban esedékes soron következő Miss World versenyen.
Óvni és óvva lenni
Hajdú szerint semmi furcsaság nincs abban, hogy az MTVA egy, a brandjébe mérsékelten illeszkedő formulával próbálkozzon, hiszen “világszerte megszokott, hogy az ilyen típusú szépségversenyek a közszolgálati csatornákon futnak.” A műsort kiváltképp kompatibilissá teszi, hogy – mint azt megtudtuk –, a Magyarország szépe a nyíltan szexuális töltetű, a telt idomok kihangsúlyozásáról elhíresült Miss Universe versenyekkel szemben a jóval szemérmesebb Miss World-szériák sorát gyarapítja majd, ahol a testi adottságokkal egyetemben a szellem is megmérettetik.
Hajdú ennek megfelelően jó véleménnyel van a versenyzőkről is: “Ha szépségversenyről beszélünk, egyből az ugrik be, hogy ezek a lányok biztos mennyire buták. Mi viszont erre is figyeltünk, menj csak oda, beszélgess velük: persze van, amelyik jobban, van amelyik kevésbé értelmes, de alapvetően mindannyian tudnak kommunikálni.”
A Magyarország Szépe tehát igyekszik a lehető legmesszebb kerülni a klasszikus húspiac címkéjétől, bár a közerkölcs ilyen mértékű bebugyolálása néha még a műsor készítőinél is kicsapja a biztosítékot.
Semmit a szemnek
Hajdú szerint ugyanis visszafogottság ide, visszafogottság oda, az MTVA erkölcscsőszei sok esetben hajthatatlanok és egyenest az utómunka során gyomlálják ki a túl merésznek ítélt elemeket. “Van, hogy a lányok bizonyos mozdulatait túl kihívónak találják, így azokat ki kell vágni, de például a felhasznált betétdalok szövegében sem lehet erotikus utalás. Ha mégis akad ilyen, akkor az egész dalt, de legalábbis a kritizált sort biztosan le kell cserélni” – mondta Hajdú hozzátéve, annak azért kifejezetten örül, hogy a lányok bikinis fordulóját mindezek ellenére sikerült műsorban tartaniuk.
A Magyarország Szépe gyártásvezetője, Vízvárdy Bence szerint a fenti módszerek és esetek teljesen normálisak egy olyan partnerviszonyban, melyben a műsor készítői tiszteletben tartják a befogadó platform értékrendjét. “Minden csatornának vannak igényei, vannak elvárásai azzal kapcsolatban, pontosan milyen tartalmat szeretne a saját felületén megjelentetni. Természetes, hogy most, ebben a szituációban a közmédiának igyekszünk megfelelni” – magyarázta frappánsan az alacsony ingerküszöböt a hvg.hu-nak Vízvárdy.
A Magyarország szépe 90 perces, nagyszabású gálája reklámok és megszakítás nélkül, élő adásban lesz látható július 20-án az M1 és Duna World közszolgálati csatornákon.