Bárki bevégezheti néhány ezer méteren, ilyenkor pedig semmi sem fontosabb, mint a teljes diszkréció – a repülőgépek személyzetének halott-praktikáiról mesélt egy brit légiutas-kísérő a BBC-nek.
"Nem zárhatsz egy halottat a mosdóba" – ismerteti egy brit stewardess a légtéri kegyelet egyik alapvetését a BBC új, A Very British Airline című, rendhagyó sorozatában. A hivatalosan hétfőn startoló széria a brit légiutas-kísérők kulisszatitkaiba enged bepillantást. A négy kisfilm által érintett egyik legérzékenyebb téma a fedélzeti halálozás és a holttest megfelelő kezelésének kérdésköre.
Hagyományos esetben a halottat a személyzet számára fenntartott ülések valamelyikébe szíjazzák, ám az is megszokott, hogyha a tágasabb első osztályon akad szeparált, szabad hely, a holttest végül ott landol. "Előfordul, hogy egy stewardessnek végig a halott mellett kell ülnie, ez nem túl felemelő érzés."
Az igazi reformmódszer azonban minden bizonnyal a megtévesztés, mely habár ma már etikátlannak tűnhet, néhány éves távlatban korántsem számít fehér hollónak. "Van, hogy az egyetlen esélyed, ha elhiteted az utasokkal, hogy annak az embernek ott semmi komoly baja. Ilyenkor egy kis üveg vodkát vagy egyéb tömény alkoholt adtunk a halott kezébe és megpróbáltunk a repülés végéig úgy tenni, mintha csak nehezen viselné az utazást. Persze ma már senki sem csinál ilyet."