Dizájntanulmányt készített egy Barcelonában élő magyar tervező a kisföldalattiról, amelynek járműveit pár év múlva le kell cserélni.
A jelenleg futó kisföldalatti járművek elöregedtek, lecserélésük pár éven belül elkerülhetetlen lesz – írta az iho.hu közlekedési portál. Kukorelli Péter Spanyolországban élő formatervező, a BKV/BKK Design Standard vizuális rendszer korábbi tervezője ezt a nagy hagyományú járművet gondolta tovább az eredeti kocsikat megidéző, a mainál nagyobb befogadóképességű javaslattal.
A tanulmányterv elveti a műemlék kocsik pontos rekonstrukcióján alapuló elképzelést, de hangsúlyozza az evolúciót, átemeli, felfrissíti és kiegészíti a karakterformáló jellegzetességeket – írja a beszámoló. Az első, 1896-os jármű hattyúnyak-alvázát megidéző design, tizenhat százalékkal nagyobb utasteret kínál a most futó kocsiknál.
A növekedést a jármű meghosszabbítása és a vezető nélküli kialakítás teszi lehetővé. Ezzel a műszaki berendezések a kocsi két végére kerültek, a peron hosszúságán túl benyúlva az alagútba. Az utastér a csuklóknál átjárható, ami tágasabb térélményt nyújt.