Plázs hvg.hu 2014. január. 30. 14:50

Kiderült, miért így néznek ki a magyar olimpiai formaruhák

Az utolsó pillanatban készültek el a formaruhák a szocsi olimpiára, mert az Adidas évtizedek után nem vállalta a munkát. Az elegáns ruházatot gyártó cég tervezője nem érti, mi a gond a ruhákkal, szerinte praktikus darabok, amiket később is lehet majd hordani – írja a 444.hu. Az olcsóság és a gyorsaság döntött.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a szocsi olimpiára készült magyar formaruha igen jellegtelenre sikerült.

A 444.hu azt írja, Siklós Erik MOB-sajtófőnök szerint az Adidas évtizedek óta most először nem akarta legyártani a magyarok nemzeti ruházatát. Siklós szerint az Adidas döntésével párhuzamosan megromlott a kapcsolat a felvonulóruhák eddigi gyártójával is, ezért helyettük is újat kellett keresni.

mob.hu

Mivel kevés volt az idő, megkerestek több céget, a megegyezés pedig decemberre született meg a Fani Sporttal, amely a nemzeti melegítőket gyártja, illetve a Virginia Kft.-vel, ami az elegáns ruhákat gyártotta. Siklós szerint így is csoda, hogy ilyen hamar el tudtak készülni a ruhákkal.

A MOB és a Virginia Kft. tulajdonosa és tervezője, Bacskai Ildikó szerint a ruhák semlegessége praktikus, mert azokat a fiatal sportolók később is tudják majd hordani. Bacskai szerint nem megérdemelt a botrány, ami a ruhák körül kialakult.

mob.hu

Egy ember ruházata összesen nagyjából hétszázezer forintba kerül, és több mint negyven ruhadarabot tartalmaz. Az olimpiai csapat öltöztetése így körülbelül 42 millió forintjába került a MOB-nak.

MOB

Közbeszerzés nem volt, ezért nem lehet tudni, hogy miért pont ezek a cégek nyertek, és még kik voltak versenyben. A MOB szerint azért a Fani és a Virginia nyertek, mert olcsóbbak voltak, és ilyen rövid idő alatt is le tudták gyártani a ruhákat.

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.