Egyre több lézeres támadás éri a landoló repülők személyzetét. Hiába egyre komolyabb a retorzió, sokan még mindig diákcsínyként könyvelik el a kifutópályák légterét célzó csóvákat, melyek akár katasztrófát is okozhatnak.
"Égő fájdalmat éreztem a bal szememben, majd lenézve megláttam a zöld csóvát" - mesélte az Evening Chronicle-nek egy neve elhallgatását kérő brit pilóta, akit a közelmúltban lézeres támadás ért landolás közben. A ködös idővel és erős turbulenciával megfejelt mozzanat így különösen kockázatossá vált. "Ha alacsonyabb repülési magasságban kapom a lézert, a másodpilótának egyedül kellett volna letennie gépet abban az ítéletidőben" - fogalmazott a kapitány.
A repülőgépek elleni lézeres támadások száma az utóbbi tíz évben drasztikusan megnőtt: míg 2004-ben Nagy-Britanniában mindössze 3 ilyen incidenst vettek jegyzőkönyvbe, ez a szám 2007-re 29-re, 2008-ra 206-ra, 2010-re pedig 1494-re nőtt. Bár a pilótát landolás közben zavaró, gyakran bárki által beszerezhető lézer pointerekből vagy lézeres tollakból származó csóva fellövése akár tragédiához is vezethet, a társadalom nagy része továbbra is egyszerű diákcsínyként tekint a tevékenységre, pedig a retorziók egyre komolyabbak: az Egyesült Államokban például három évig terjedő börtönnel is büntethető az, akit lézerezésen kapnak. A probléma globális, így Magyarországon is akad rá precedens, bár a büntetés egyelőre enyhébb az amerikai példánál.