Pulzusemelkedés és megdöbbentő látvány is jár az Erzsébet téri óriáskerék turistabarát csomagjához. Miénk volt az első kör a Sziget Eye-on.
Péntektől hat héten át ékesíti a budapesti Erzsébet teret a világ állítólag legnagyobb mobil óriáskereke, mielőtt az idei Sziget Fesztivál egyik fő attrakciójává válna. Ám milyen elvárásaink lehetnek egy ilyen kivételes monstrummal szemben?
Először is legyen hatalmas. Nos, az Erzsébet téri kerék a maga 65 méteres magasságával gigászi, nemcsak a vurstli-hangulatú magyar mezőnyben, hanem világviszonylatban is.
A második tényező a panoráma milyensége. Budapestre sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy rosszul fest toronyháznyi madártávlatból. Így azután a kerékből nemcsak az Erzsébet térre néző méregdrága lakások tetőteraszainak szereplőit, hanem még a rakparton ficánkoló Duna-fodrokat is tetten érhetjük. Persze lesz, akinek a lengedezés az állványzat csúcsán nem nyeri majd el a tetszését: tériszonyosok esetében esélyes a görcsös kapaszkodásba torkolló passzív, halálközeli élmény. Egy diszkrét szívdobogás pedig mindenkinek garantált.
Harmadik, s egyben talán legfontosabb kritérium, hogy a világ legnagyobb mobil óriáskereke, főleg ha Budapesten van, legyen elérhető a nagyközönség számára. Vitatkozhatunk arról, hogy a 2400 forintos jegyár mennyire felhasználóbarát, a végén úgyis két megfejtésre futunk ki: a turisták többségét nagy valószínűséggel nem vágja földhöz a 8 eurós menet, a helyi nézelődőket pedig talán motiválja a hat hetes időlimit nyújtotta egyszeriség ígérete. Egy biztos, ha a közeljövőben nem tervezünk kiruccanni a London Eye-hoz, egyszer mindenképp érdemes lesz benevezni annak szigetes megfelelőjére, mondjuk egy nyári éjszakán, amikor Budapest amúgy is a bolygó legkontrasztosabb fényreklámjává változik. A lehetőség adott, az óriáskerék hétközben éjfélig, hétvégén hajnali kettőig repíti majd magasba a belváros folyton mulatozó népét.
Az óriáskerék első tiszteletköre előtt a Sziget képviseletében Gerendai Károly többek között azt is elmagyarázta, hogy a több százmilliós beruházást csak a fővárossal karöltve tudták tető alá hozni, és örül, hogy ennek köszönhetően a Sziget mellett a belvárosban is felbukkanhat a szezonális látványosság. Külön kérdésre azt is megtudtuk, hogy habár a projekt természetesen kedvére való, tériszonya miatt Gerendait nemigen lehetne rávenni, hogy önszántából bekászálódjék a légkondicionált kabinok valamelyikébe.