Az étel szociológiája című könyv szerzője, Eva Barlösius szerint az emberek etikai meggyőződésüket is közvetítik a szociális hálóra biggyesztett ételfotókkal.
Nincs új a nap alatt. Már régen is szívesen mutogatták magukat az emberek jó ételek társaságában, erről árulkodnak például a művészettörténeti alkotások, melyeken udvari lakomákat örökítettek meg. "Ez a reprezentáció része volt" – nyilatkozta Eva Barlösius, egyetemi professzor a Spiegel magazin e heti számában.
Az étel szociológája című könyv szerzője arra is rávilágít, hogy nem hétköznapi ételekről van szó, ahogy a Facebookra sem a gyorséttermi kajákat posztolják az emberek, hanem mindig valami különlegességet: "Ezt megengedhetem magamnak" – üzenik posztolók, sőt azt is meg akarják mutatni Barlösius szerint, hogy széleskörű kulturális ismeretekkel rendelkeznek, és értékelik a jó ételt. "Az étel egy olyan központi terület, amely mentén az egyén rögzíthei etikai és erkölcsi meggyőződését, az ízlését és életstílusát."
A professzornő szerint a magamutogatásnak azon faja a facebookos ételposztolás, mely az egyén társasági sikerességére akar utalni, ám sokszor csalóka. "Arról beszélünk, akik lenni akarunk, a fotókkal pedig azt mutatjuk, amilyennek láttatni akarjuk magunkat. Olyan, mint a hatalmas étkezőasztalok divatja: a családok kisebbek lesznek, az étkezőasztalok nagyobbak."