Száriba rejti a Hefner-brigád az indiai tapsi-popsit. Vonzóak a Playboy-lányok talpig felöltözve?
A Playboy klub, ami India Goa államának álompartján egy 2000 négyzetméteres villában nyit meg, már a gondolat pillanatában is a moralizálók kedvenc céltáblája volt. A kritikusok provokatívnak tartják, és azt állítják, hogy az indiai társadalom túlságosan is konzervatív ahhoz, hogy meztelen nők szaladgáljanak a klubokban.
Ez a 40. hasonló vita, hiszen 1961 óta a 40. klubot nyitják meg a világon. Ugyan az első Indiában, és ez talán egy kicsit több figyelmet vonz, mint amennyit az elmúlt 50 évben megszoktunk, de nincs szükség konzervatív társadalomra ahhoz, hogy a szentek és álszentek háborogni kezdjenek. Sőt, igen gyakran éppen azt tartják maradinak, hogy a női szerep a dekoltázsba gyűrt borravalókban merül ki.
Éppen ezért a Playboy franchise minden alkalommal felhúzza a marketingeseket, akik mechanikusan ismételgetnek felszínesen megfogalmazott értékeket, cáfolandó, hogy a Hefner-birodalomnak csak a húsáru számítana. Ezek közül a legnépszerűbb jelszó az „egyéniség”. A helyi íz.
Persze, ez merő süketelés. Amikor Makaón 2010-ben megnyílt a PB Club, egyenesen Las Vegasból hozták a példanyulat, Denise Pernula-t. Így tessék makogni és répát forgatni, híresek lesztek, mint Denise. Pernula azóta komoly média karriert futott be, igazi Las Vegas-i celebbé nőtte ki magát, tévéműsorokat vezet. Los Angeles-i, San Francisco-i, San Diego-i és Houston-i közönségét tájékoztatja a bűnös csiribiri város flitteres eseményeiről.
De miként kezelik az indiai fanyalgást? „Arra koncentrálunk, hogy a márkához kötődő tündöklést és életstílust promótáljuk: meztelenkedés biztosan nem lesz” - ígéri Sanjay Gupta, a PB Lifestyle Ltd. ügyvezetője. „A nyuszik az indiai érzékenységet és morált figyelembe fogják venni."
Azon túl, hogy az elrejtett tapsi-popsi nagyjából annyira hasznos, mint egy orvos, aki elájul a vér látványától, Goa nem feltétlen a fundamentalizmusáról híres. A 80-as években, amikor még messze nem a legkedveltebb turista célpontként tartották számon partvidékét, a szabadgondolkodó, szabad szerelmet gyakorló hippik kolonizálták. Mire a nyár véget ért, minden pénzüket felélték, úgyhogy megnyitották a saját bolhapiacukat. Ott eladtak mindent, fényképezőt, békatalpat, maradék füvet, hogy meg tudják venni a jegyet hazafelé. Majd a rákövetkező nyáron kezdődött az egész elölről. A partvidék meztelen testet valószínűleg látott már.
A Playboy franchise többet is ajánl, mint a magazint és a hús csábítását. A klubokon túl hotelekkel, luxus parfüm márkákkal, divattermékekkel is kereskedik. A Goa partján megnyitott klub csak egy abból a 120 létesítményből, amit a következő 10 évben szeretnének megnyitni indiai befektetők a Kámaszútra hazájában.