A két legnagyobb kereskedelmi csatorna eltérő fegyvernemet választott a következő menethez. Mellbedobásra kuncogás. Tv2 versus RTL.
Attól, hogy Liptai Claudia felkínálja kebleit (a bulvársajtó egy hete csámcsog azon, hogy a műsorvezető a sajtótájékoztatón teljesen átlátszó felsőben jelent meg a csatorna sajtótájékoztatóján) a Tv2 szolgálatára és a köz szórakoztatására, Kate Middletoné több nézőt vonz. Bár ő is türtőztethetné magát hercegnő létére, több mint két éve beházasodott egy királyi családba, talán nem kéne stégről vízbe ugrálni, miközben lehámozza magáról a bikinit. Ezt csak egy Kate teheti meg Londonból: Moss. Az ő mellbimbóit már ismerjük, szeretjük, és nem háborgunk rajta, ha előkerülnek. Katalinén és Liptaién igen.
Az elsőn alig, mert hazánkon túlmutat, és legfeljebb a reggeli kávézás közben mélázhatunk el rajta, hogy már kora reggel is milyen romlott a világ: a paparazzók egyre pofátlanabbak, Kate Middleton meg nem bír magával. Az, hogy Liptai sem, azt sokkal inkább az eldurvuló médiaháború indokolja, amiben, ha valaha is győzedelmeskedni tudna a Tv2, az akkor is pürroszi lenne, és nem csak a színésznő tartása veszne vele.
A kissé egyoldalú kábelháború nyilvánosan múlt héten kezdődött, amikor a Tv2 megtartotta sajtótájékoztatóját és csatarendbe sorakoztatta celebjeit. A Jóban-rosszban sztárjai és a Voice-zsűri függöny előtt hajlongtak, a meglepetés aduászokról az egyórás prezentáció után rántották le a leplet, miután megtudtuk, milyen ambiciózus tervei vannak a Tv2 csoportnak.
A FEM3 csajcsatornával például, ahol a főzőcskézős műsorok tematikáját tökéletesen kiegészítik a hogyan nézzünk ki jobban átváltoztatós reality-k. A nő ugyanis nem vágyik másra, mint hogy jól főzzön (a leendő, vagy meglévő férjének) illetve, jól nézzen ki (ugyanennek). A Pro4 sem kíván túlságosan disztingváltan hozzáállni a tévénézőkhöz, Kiss Péter programigazgató kerek perec kijelentette, hogy azokra a kamionsofőrökre gondoltak célcsoportként, akik hazaérve egy sör mellett szeretnének ejtőzni: tehát kell sok üldözős, lövöldözős műsor, egy kis Wrestling, na meg cici és szex, „amilyen korán csak lehet”, törvényileg mármint.
Ezek után jött még csak az igazán nagy durranás: a Super Tv2, amely kiteljesíti a portfóliót, és amivel a cégcsoport három éven belül majd 20 százalék feletti össznézettséget produkál, méghozzá szórakoztató, emberközeli, értékorientált, szerethető tartalommal. A november 2-án induló – prémium kategóriájúnak – beharangozott kábeltévé urbánus lesz, fiatalos és trendi: lesz benne Jóban-rosszban preview (azaz előbb láthatják ugyanazt a részt, amit a Tv2-n nyolckor), Hal a tortán új részekkel, Nagy Duett dettó, és ami igazán eget rengető: egy délelőtti beszélgetős műsor ’A’ sztárműsorvezető párossal: nem-mellesleg-Claudiával és Till Attilával. Ami lehet, hogy jó lesz, de ehhez miért kell kijátszani a mellbimbó jolly jokert? Érthetetlen.
Az RTL Klub kampányait tekintve nem. Valami nagyon nagyot kellett csinálnia a Tv2-nek. A fű zöld, ég kék...szlogenekkel becsúsztatott kábeltévé promó lehet, hogy arrogáns, de pontosan azt sugallja, ami tényleg van a magyar piacon: az RTL nyertes pozícióját. Olyat, amiben hátradőlve lehet tervezgetni. Egy szofisztikáltabb tartalom az ígéret október 1-jétől az RTL 2-n: egy 23 órai napi hírműsorral, Máté Krisztina Forró Nyomon bűnügyi feltáró műsorával, a Legyen Ön is milliomossal, Heti hetessel, és Delhusa Gjon párkereső reality-jével. A saját gyártású műsorokban még Gjonit leszámítva is ráver a Szupi Tv2-re első hallásra. A célcsoport: városi, de nem csak fővárosi, kicsit finomabb hangolású, de isten ments’, hogy csajos 29-59-es nézősereg, azok, akik nem érnek haza az esti híradóra, de fennmaradnak éjfélig-egyig, és ezért kíváncsiak a történésekre, méghozzá mélyrehatóbban, mint fél 7-kor – Kolosi Péter, a programigazgató legalábbis erre esküszik.
A nézettségi elvárásokat pedzegetve Dirk Gerkens 35-40 százalékot saccolt, magabiztosan, lesajnálva a Tv2-es számokat. Sokkal kevesebb ugyanis nem lehet, mint amennyi már van. Még ha a konkurencia varázslatra is készül, és mindezt a hétköznapokban: az anyuka például egyszerre érezheti magát egy samponreklámban és a vörös szőnyegen, a durcás tini pedig egy kanapén élvezheti a koncerthullámzást. A Tv2 plakátjain sem tudta egyszerűbben elmagyarázni, hogy mit akar: ezért háromba vágta a nézőt, aki egyszerre díva és dívány, cow- és toyboy, meg még valami harmadik, azt kiszínezheti magának, a lényeg, hogy odakapcsoljon. Élmény a köbcentin.