Plázs hvg.hu 2012. augusztus. 23. 18:25

Itt a nagy melltartó-teszt: tényfeltártuk a budapesti felhozatalt

Elindultunk melltartót vásárolni, hogy felderítsük, milyen falakba ütközünk ma a piacon. Bár azt hittük, a kosárméret lesz a legnagyobb probléma, értek meglepetések. Zsemlenagyságú push-up betéteken, kukkolásra kiválóan alkalmas öltözőfülkéken és elsőre értelmezhetetlen méreteken küzdöttük át magunkat. Helyszíni riport.

Női pályafutásunk során számtalanszor éreztük már úgy belépve egy fehérnemű üzletbe, hogy melleink valami ismeretlen bolygón jobban éreznék magukat. Mert elvesztek a kosárban, vagy éppen kibuggyantak belőle, mert már ránézésre is izzasztóan műszálas volt a melltartó anyaga, vagy mert ízléstelen mintákkal rontották el a nagy nehezen megtalált formát.

Ma már nem adhatunk egyértelmű választ a férfiaknak arra a kérdésre: hányas melltartóval lepjenek meg minket, csak úgy. Túránk előtt egyikünk 75 B-re, másikunk 85 C-re saccolta magát, ami nem adott sok támpontot. A szemmérték megbízhatóbb, bár olykor elhomályosult a látásunk a röhögéstől ennyi fölösleges szivacs láttán.

A Váci utcában egy prémium, egy középkategóriás és egy olcsóbb szaküzletbe néztünk be, de a két legkedveltebb all-in ruházati üzletláncnak is adtunk esélyt. Így árban, választékban és fazonokban is egész pofás képet kaptunk a cicifix-piacról. Íme, a tapasztalatok, nem ABC-sorrendben.

AP

Tezenis, a parfümben úszó partyplace

Néha csak azért megyünk be a Tezenisbe, hogy magunkkal vigyünk egy darabot a parfümmel átitatott térből: ez az élmény pedig most is megadatott, bár az illatokról hamar elvonta a figyelmünket a diszkós hangélmény, és a szokatlan méretezés.

Az üzletben nemigen hallottuk egymás szavát, de legalább felszabadultabban táncolhattunk a próbafülkékben, miután dekódoltuk, mit is jelent az 1-től 4-ig tartó számozás.

A Tezenis univerzális, rengeteg színben pompázó állandó alapdarabjai mellett új modelljeivel inkább a 25 év alatti korosztályt célozza meg, ebbe pedig most a csiri-csáré, harsány virágminta is belefér.

A trendiségre adnak, az árak 4000 forint körül mozognak, a választék közepes.

Women’s Secret, amitől a férfiak sem tudják távol tartani magukat

A Women’s Secretnek már a neve is azt sugallja, hogy intim női közegbe érkezünk, meghitt melltartó-mustránkat mégis megzavarta két turistafazonú úriember, hogy megtudják, hová keveredtek. Orrunk alá dugták a Google Maps kinyomtatott részletét, de nem tudtunk segíteni - mi is csak bolyongtunk a domborzati térkép 65-től (!) 90-ig ötösével számozott iksz, és az  A, B, C, D, E jelölte ipszilon tengelyén.

Szerencse, hogy az üzletben nagyon segítőkészek voltak, így azt is könnyebben feldolgoztuk, hogy az öltözőfülke függönyét gyakorlatilag lehetetlen volt úgy elhúzni, hogy ne lehessen belátni. A mi akciónkhoz ez minimális adrenalint adott hozzá, a szégyenlősek kerüljék a helyzetet.

Bár jópofa a gumis vállfa, a Women’s Secret esetében a melltartók méretezésével és kényelmetlen szabásával volt némi problémánk. A 75 cés delikvens melle valahol eltűnt a push-up tengerében, a 85 cés pedig azzal küzdött, hogy bár ugyanabból a méretből akasztott le többet, míg az egyiket bekapcsolni sem tudta, a másik simán feljött rá.

Stiller Ákos

A leárazásnak köszönhetően így végül egy 1500 forintos példánnyal gazdagodtunk. Az alapárak amúgy 5 és 8 ezer forint között mozognak, trendiségben erősek, és a választékban sincs hiba.

Triumph, ahol hátrány a letisztultság

Bár szabásban és formában nagyon is versenyképesek, a Triumph volt túránk legfeledhetőbb pontja. A stílus és a felhozatal itt túlságosanletisztult. A megcélzott korosztály a 35 és afölöttiek, kevés a szín, bár aki kedveli a szolid pasztellt, az itt tobzódhat.

Sajnos a legfurcsább push-up megoldást is itt láttuk: az egyik darabnál a testszínű betétet egy áttetsző, fekete necc hálóba tették bele, pont mintha egy az állatkereskedésekben cinkegombócként futó, hálóba préselt madáreleségbe futottunk volna bele. Anti-szexi.

Az eladók viszont nagyon figyelmesek, és még mérőszalag is van az öltözőfülkékben, ha végképp összezavarodnánk a méretek erdejében.

A márka itt az árat is megköveteli: 10 ezer forintos átlagra kell felkészülnünk (nem is vettünk semmit), a trendiség inkább arisztokratikus, az üzletben pedig elfért volna még jó pár szett. Mentségükre legyen szólva, hogy a boltot éppen átrendezték.

C&A, ahol még elfér a szilikonpánt

Annak ellenére, hogy a C&A nem szaküzlet, meglepően jó a felhozatal, a leárazott termékek mellett pedig szinte mindig van egyet-fizet-kettőt-vihet jellegű ajánlat (akkor is, ha a minta kicsit nagymamás).

Ami a méretet illeti, itt szembesültünk a push up legszürreálisabb változatával. Nehéz elképzelni, hogy valaki szívesen rejti el a melleit egy hamburgerzsemle méretű szivacsdarab mögé. A jelenség legalábbis eszünkbe juttatja azokat az általános iskolai időket, amikor még ésszerűnek tűnt zsebkendőt tuszkolni a trikónk alá a csábítás sikerességéért.

Szintén kritikus pont, hogy jól látható helyen elérhetjük a szilikonpántot is, ami a legnagyobb stílusszakértők szerint manapság kínosnak számít.

Az üzletben egyébként a kisebb és nagyobb adottságokkal megáldott nők is találhatnak maguknak fehérneműt, bár ha szettben gondolkodunk, csalódnunk kell: a bugyi felhozatal gyenge. Van viszont zselés betét, és nagyon jók az árak (1500-5 ezer forint), ha trendekben még van is hova fejlődni.

Egy 3600 forintos fehér szépség innen is velünk jött.

Stiller Ákos

H&M, ahol a gagyit sem szégyellik kirakni

Elérkeztünk kedvenc állomásunkhoz, ahol az első vizuális sokkból észrevétlenül siklottunk át a kívülállók számára bizonyosan irritáló lányos viháncolásba. Az ocelotmintával szegélyezett retinaszaggató pink push up mellett ugyanis nem mehettünk el szó nélkül. A 85 cés kalandor találkozása ezzel a példánnyal meghökkentő volt, és pamelaandersoni magaslatokba repített minket az egyébkent tökéletes fedést biztosító próbafülkében.

Ami viszont a valós felhozatalt illeti, a választék itt volt a leggazdagabb, a gagyi vásári strasszoktól kezdve a kimunkáltabb, klasszikus darabokig szinte mindent megkaphattunk, majdnem befogadhatatlan mennyiségben.

A H&M sokat markol azért, hogy mindenkinek kielégítse az igényeit, folyamatosan rajta van a divattervezők legújabb kreációin, amiket aztán butított változatban tálal, elérhető áron, probléma pedig a méretekkel sincs. Innen sem távoztunk üres kézzel – túránk csúcsárán, 3990 forintért lett a miénk egy csipkés darab.

Mivel az anyagok minősége csak használat közben derül ki, a trendiségre, a választékra, az árakra és a próbafülkék intimitására fókuszáltunk túránk alatt, ami kettesben remek alternatíva a könnyed szórakozásra is. Rihannára roptuk, térképet bogarásztunk, szivacsmámorban úsztunk, megvolt a mi privát blikkfangunk is az öltözőfülkék mélyén, és még megfelelő melltartót is találtunk.

Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.