Felpörgetné a balatoni turizmust az MT Zrt.
Új balatoni turizmusfejlesztési stratégia elkészítését kezdeményezte a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.), elsődleges partnerként megjelölve a közelmúltban megalakult, a helyi önkormányzatok és vállalkozások összefogásán alapuló Balatoni Regionális TDM Szövetséget.
Az MT Zrt. keddi közleménye szerint a szakmai együttműködés célja egy olyan fejlesztési dokumentáció létrehozása, amely alapja lehet a Balaton régió középtávú fejlesztési stratégiájának, amely a tó és a régió turizmusát ismét növekedési pályára állíthatja.
Emlékeztetnek, hogy az MT Zrt. a kezdetektől komoly szerepet vállal a turisztikai desztinációmenedzsment rendszer felépítésében, együttműködik a már létrejött TDM-ekkel és segíti az újak létrehozását. A nemzeti turisztikai marketingszervezet kiemelten fontosnak tartja a regionális TDM szervezetekkel, így különösen a Balaton stratégiai régióban működő Balatoni Regionális TDM Szövetséggel való együttműködést. A balatoni szövetség is rendkívül nyitott a közös munkára, amelynek során mindkét fél célja egy mintaprojekt kivitelezése, példaértékű együttműködéssel - tette hozzá az MT Zrt.
A közlemény szerint a közös gondolkodás és tevékenység első kézzel fogható eredménye az az április 27-én tartott szakmai megbeszélés volt, amelyen az érintett szakemberek első alkalommal osztották meg egymással véleményüket, tapasztalataikat a Balaton turizmusfejlesztési koncepciójával kapcsolatban, és ennek eredményeként közös munkaprogramot fogadtak el.
Az együttműködés első elemeként a szakemberek május végéig áttekintik és véleményezik a meglévő stratégiákat és koncepciókat a Balaton fejlesztésére vonatkozóan. Ezt követően a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával készül egy Balaton kutatás, amelynek kritériumrendszerén már dolgoznak a szakemberek. A kutatási eredmények ismeretében kerülhet majd sor a stratégia részletes kidolgozására, amelybe a lehető legszélesebb körben kívánják bevonni az érintett állami és társadalmi szervezeteket.