A gyerekvállalás sokba kerül, de ezen belül is a legnagyobb kiadást általában a babakocsi jelenti.
A gyerekvállalás sokba kerül, de ezen belül is a legnagyobb kiadást általában a babakocsi jelenti. A babakocsi kiválasztása ugyanolyan hitkérdés, mint minden egyéb is a gyerekneveléssel kapcsolatban, de ezen felül még nyilvánvaló státusz szimbólum is. Hallottunk már olyan kismamáról, aki azért vett nagyobb autót, hogy beférjen a kiválasztott babajárgány a csomagtartóba... Hogy melyik a legjobb babakocsi, az mint annyi más esetben, ezúttal is egyéni ízlés és igény kérdése. Azért vannak tényezők, amelyekt érdemes figyelembe venni.
A legfontosabb szempont a lakókörnyezetünk. Milyen házban lakunk, mekkora a lift, milyen magasak az emeletek? Milyenek a környékbeli utcák? Bizonyos babakocsik nagyon rosszul tűrik az egyenetlen talajt például. Milyen a tömegközlekedés? Mekkorák a környékbeli üzletek, beférünk-e egy széles járművel?
A második vagy az elsővel majdnem egyenértékű tényező az életmódunk. Autóval járunk vagy gyalog, esetleg busszal? Milyen gyakran megyünk el otthonról? Szoktunk-e túrázni? Hogyan vásárolunk be? (Ez a tárolókapacitás miatt fontos.) Hány gyerekünk van és hányat tervezünk? Mekkora az autónk? Mennyit szánunk a babakocsira? Szeretnénk-e sporthoz is használni?
Az első helyezett Mothercare Xcursion sajnos itthon csak használtan kapható, de van egy kiemelkedő tulajdonsága: nem esernyőre, hanem lapra csukható. Ezzel ugyan bizonyos szempontból több helyet foglal összehajtva, de némelyik csomagtartóba pont a nagyon hosszú esernyőkocsik nem férnek be. És nekünk van egy visszatérő paránk, miszerint az esernyő fogantyút nehezebb elkapni, ha gurul és persze egy kézzel irányítani is elég kétséges. Egyébiránt a modell nem különösebben egyedülálló, számos hasonló, olcsóbb változat is található a piacon.
Következő kedvencünk sajnos szintén csak használtan lelhető fel időnként, viszont a Silver Cross Pop Vogue megéri az utánajárást. Egyrészt ugye egy királyi beszállító mégis csak királyi beszállító, másrészt pedig kategóriájának súly győztesen, hihetetlenül könnyű. Persze ilyen esetekben problémát jelenthet a szervíz, mert bizony a babakocsikat is kell néha javítani és ha a garancia Angliára vonatkozik, nem sokat érünk vele.
A Maclaren Quest viszont méltán népszerű itthon is, praktikus és szép, persze nem a legolcsóbb darab, cserébe viszont valóban tartós. Ezt a különleges változatot, amelyet Cath Kidston tervezett, valószínűleg nem fogják itthon árulni, a forgalmazók biztosra bennek, a hazai ízlés pedig elég konzeratív. De azért megmutatjuk, mert öröm ránézni.
A Chicco Echoja látszólag semmi különös, de a márka nem véletlenül rendelkezik hatalmas rajongótáborral. A nagyobb babakocsijaikat kevésbé ismerjük, de a sport változatok könnyűek, tartósak és jó az ár-érték arányuk.
Természetesen minden idők leghíresebb babakocsija, a Bugaboo sem maradhat ki a felsorolásból, hírességek hosszú sora esküszik rá, úgyhogy világszerte az egyik legmenőbb brand. A Bee elképesztő huzatokkal kapható és jó a moduláris rendszere - ha már az ára nem.
Mutatunk egy vicceset is, a Britax érdekes megoldása Magyarországon még kevéssé elterjedt, ha jól emlékszünk, a hollandoktól terjedt el ez az emeletes típusú testvér/iker kocsi. Jellegéből adódóan nem lehet igazán könnyű, viszont térkihasználásban bajnok. Nekünk is fura, hogy az egyik gyerek a másik felett ül, a budapesti szmogban nem feltétlenül előnyös az alsó utasnak, de tulajdonképpen a felsőnek sem
A végére hagytuk a hazai piac egyik igen népszerű darabját, amelyért mi ugyan kevéssé vagyunk oda, de a design-érzékeny szülők nagyon kedvelik. A Quinny Zapp valóban mutatós, kevés helyet foglal, de szerintünk egy Budapestnél jóval fejlettebb városba való, errefelé nem biztos, hogy praktikusak ezek az apró kerekek.
És a legeslegvégén a személyes tapasztalataink alapján legjobban bevált darab, amely a The Independent listáján nem szerepel: Peg Perego Aria. Nagyon könnyű, lapra csukható, kényelmes tolni, méretes a tárolója. Nem használható újszülöttkortól, de a márka mózeskosara és gyerekülése könnyedén csatlakoztatható. Jól bírta a pesti utakat, járdaszigeteket, de vidékre, erdőbe nem való sajnos.