Mint ismeretes, az elmúlt év végén Nyugat-Európában napokra megbénult vagy akadozott a légiközlekedés, de az időjárás...
Mint ismeretes, az elmúlt év végén Nyugat-Európában napokra megbénult vagy akadozott a légiközlekedés, de az időjárás nem kímélte a kontinens keleti régióit sem. A legsúlyosabb helyzet éppen Európa legforgalmasabb repülőterén, London Heathrow-n alakult ki, ahol az „átlagos” 6 cm helyett 16 cm hó esett, amivel a földi személyzet csak nagy nehézségekkel tudott megbirkózni.
A tárgyalás alkalmával Kallas ismertette a meghívottakkal az unió készülő „Repülőtér Csomag” elnevezésű intézkedési tervét, melyet jóváhagyás után, még az idei év első felében ki szeretnének adni. A közlekedési biztos ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, a tavaly tavasszal történt vulkánkitörést senki nem tudta volna megjósolni, de azt tudomásul kell venni, hogy az európai kontinensen négy évszak váltja egymást, ezért minden évben eljön a tél is. Ez pedig azt jelenti, hogy a repülőtereknek megfelelően fel kell készülniük a várható szélsőséges időjárási helyzetekre is. Kallas azt javasolta a repülőtéri vezetőknek, hogy készítsenek egy egységes cselekvési tervet a hóhelyzet kezelésére, alakítsanak ki szorosabb kooperációt egymással, illetve a földi és légi személyzetek között, és erősítsék meg az utasok tájékoztatását és kiszolgálását végző repülőtéri részlegeket.
TTG