Anélkül, hogy levennénk a felelősséget az alkoholproblémákkal küszködőkről, a Psychological Science lapjain megjelent kutatás szerint a genetikai háttérnek is van szerepe abban, hogyan hatnak ránk például az alkoholos italokról szóló hirdetések.
Az alkohol hatására dopamin szabadul fel bennünk, ami pozitív visszcsatolást jelent az agynak, azaz pozitív érzést okoz alkoholfogyasztás után. A dopamint felvevő receptornak van egy variánsa, ami elvileg fokozza az alkohol utáni sóvárgást. Ennek vizsgálatára létrehoztak egy holland pub-ot a laboratóriumban és önkénteseknek ott kellett előbb reklámokat értékelniük, majd 30 perces szünet következett, amikor bármit ihattak (volt alkoholos és alkoholmentes ital is), de a beavatottak elkezdtek alkoholos italokat rendelni és azt nézték, kit vesznek rá ezzel hasonló viselkedésre. Aztán szájnyálkahártya mintát vettek a DNS elemzés miatt. További részletekért kattintson a MedIQ blog legfrisebb bejegyzésére.