Plázs travelline.hu 2010. május. 25. 16:16

Bulvárosodik a turisztikai marketing

2009-ben Skócia nagyszabású „Homecoming” kampányában tíz skót érdekeltségű sztár, köztük Sean Connery egy nemzeti...

2009-ben Skócia nagyszabású „Homecoming” kampányában tíz skót érdekeltségű sztár, köztük Sean Connery egy nemzeti ballada éneklésével invitálta a világ skótjait, hogy látogassanak vissza a gyökereikhez. Szintén nagyszabású kampányt indított a téli olimpiai játékokat megelőzően Kanada legnyugatibb tartománya, Brit Columbia. A 30 másodperces tévészpotban Sarah McLachlan énekes, Michael J. Fox színész, Steve Nash kosárlabdázó és Kim Catrtrall, a Szex és New York Samanthája csábít az utazásra. A kanadai reklám alapjául szolgált Kalifornia állam hasonló, de több sztárt felvonultató, 15 millió dolláros büdzséből megvalósult kampánya, amiben David Beckham, Jay Leno, Teri Hatcher, Tony Hawk gördeszka legenda és Arnold Schwarzenegger kormányzó is feltűntek.

Néhány éve hazánkat a magyar származású Tony Curtis népszerűsítette az amerikai senior utazók piacán, aki ingyen vállalta a reklámfilmben a szereplést. A 2004-es celebkampány 80 milliárd forintos pluszbevételt hozott a hazai turistaforgalomban. A recept tehát adott volt Győrnek is, amely idén tavasszal elindította a „Találkozzunk Győrben” elnevezésű kampányt, amely fiatalosabb lendülettel és jól ismert arcokkal kívánja meghódítani az utazni vágyókat.

A Nyugat kapuját, a „Kultúra 2010-es Magyar Városát” mostantól olyan sztárok ajánlják felfedezésre, akik szívvel-lélekkel kötődnek a városhoz, és lokálpatriótákhoz méltóan örömmel vállalták, hogy Győr arcai legyenek. Polyák Lilla művésznő, Pálinger Katalin válogatott kézilabdázó, Vincze Ottó futballista és Fekete Dávid énekes közösen szerepelnek a városról készült kreatív anyagokon, a reklámfilmekben – amelyek mozikban lesznek láthatóak, óriásplakátokon, online hirdetéseken, és a szakkiállításokon.

Együtt csábítanak arra, hogy éljük át a megújult Győr által kínált feledhetetlen pillanatokat. A turisztikai kampány egyébként egy széleskörű összefogás része, amelyhez a szállásadók, helyi turisztikai vállalkozók is csatlakoztak. Ennek köszönhetően Győr idén olyan csomagokkal várja az érdeklődőket, melyekben a helyi szállásadók között egységes áron válogathatunk, és kész programot kapunk a kezünkbe.

TTG