Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója az MTI-nek szerdán elmondta: a kép megjelenése...
Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója az MTI-nek szerdán elmondta: a kép megjelenése után számos felháborodott hozzászólás jelent meg az oldalon, köztük olyan amerikai olvasóktól, akik jártak már a fürdőben. Vélhetően ezek hatására, a magazin szerkesztője kivette a Széchenyi fürdő képét az összeállításból és elnézést kért.
Az MT Zrt. New York-i külképviseletének vezetője levélben arra kérte a szerkesztőt, hogy magyarázza meg, miként kerülhetett oda a fürdő fényképe, illetve felhívta a figyelmet arra, milyen súlyos kárt okozott a fürdőnek, Budapestnek és Magyarország turisztikai imázsának. Így a helyreigazítás mellett ellentételezést kért a magazintól.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. megalapozatlannak és felháborítónak tartja az esetet. A társaság egyelőre fontolgatja, hogy milyen formában kér a magazintól kártérítést a hitelrontás miatt. A fürdőüzemeltető társaság tájékoztatása szerint a Széchenyi fürdő a külföldiek körében az egyik legnépszerűbb fürdő a fővárosban.
Kiss Ferenc fürdőüzemeltetési igazgató az MTI-nek elmondta, hogy Magyarország élen jár a közfürdők szabályozása szempontjából az Európai Unióban. Szavai szerint néhány esetben jóval szigorúbb szabályokat alkalmaz Magyarország, mint az EU-ban. Víz által okozott megbetegedés az elmúlt több mint 10 évben nem történt a Budapest Gyógyfürdői Zrt. által üzemeltetett fürdőkben - jelentette ki az igazgató.
MTI