Akasztják a hóhért: egy nevét elhallgató kozmetikai cég megbízta a méltán híres brit tudósokat, derítsék ki, hogyan is...
Akasztják a hóhért: egy nevét elhallgató kozmetikai cég megbízta a méltán híres brit tudósokat, derítsék ki, hogyan is reagálnak a teremtés koronái barátnőjük vagy feleségük sminkelési szokásaira, illetve a "make-up" trendekre. A kétezer férfi közül minden ötödik kategorikusan kijelentette, hogy párja túl erősen festi magát.
A különösen zavaró tényezők között szerepelt például a vakoláshoz hasonlító alapozó, mely kis idő elteltével előszeretettel válik le az arcbőrről. A spiráltól ragacsos szempillák és a pandaszem-szerű smink is taszítja a férfiakat. De a túl vastagon felvitt, esetenként még a fogakra is rákúszó rúzs, illetve a festett szemöldök is libidógyilkosnak bizonyult.
A vizsgálat meglepő fordulata volt, hogy minden tizedik férfi kifejezetten üdvözölné, ha a nő egyszer s mindenkorra kihajítaná a kozmetikai kofferját. Bár ennyire célzatos felmérés még nem került szélesebb közönség elé, kozmetikai szakértők eddig is hangsúlyozták, hogy a nők túlértékelik a sminkelést, és a férfiak egy részét a kifestetlen arc jobban vonzza. Az erősebb nemet ugyanakkor többször is bántalmazás érte, amikor kifejezte nemtetszését. Minden tizedikkel ráadásul szakítottak a kritika után – derült ki.
Nemsokára azonban a férfiakat is górcső alá lehet venni: ugyanis egyre nagyobb az igény a hímneműeknek gyártott kozmetikai szerekre, legalábbis Nyugat-Európában. És már régen nem csak hidratálókrémekről, vagy szájfényről van szó, hanem olyan piperecuccokról, mint a két éve a piacon feltűnt, kifejezetten az ő számukra készített szemceruzáról és szempillaspirálról.