Az FAA (Federal Aviation Administration – Szövetségi Légügyi Hivatal) rendelkezése értelmében, a körzetet átrepülő...
Az FAA (Federal Aviation Administration – Szövetségi Légügyi Hivatal) rendelkezése értelmében, a körzetet átrepülő gépek csak a 300 méter fölötti, mintegy 400 méterig terjedő légteret használhatják, míg a helyi sétarepülést végző pilóták csak 300 méter alatt repülhetnek. További szigorítást jelent, hogy az átrepülőknek ezen túl a megadott földrajzi pontokon be kell jelenteniük a légiforgalmi irányítóknak járművük típusát, helyzetét, repülési irányát és magasságát, s a folyó New Yersey felé eső partja felett kell maradniuk, amíg nem kapnak más utasítást.
Az FAA azt is meghatározta, hogy a korábban csak „ajánlott” biztonsági eljárások mostantól kezdve kötelező érvényűek. Így például a légtérben átrepülő légijárművek sebessége nem haladhatja meg a 260 km/órát, rendelkezniük kell az azonosításukra alkalmas automatikus jeladó-berendezéssel, és minden jelzőfényüket bekapcsolva kell tartaniuk. Az USA közlekedési minisztere, Ray LaHood szerint az új szabályozással teljesen biztonságos lesz a jövőben a turisták körében rendkívül népszerű, városnéző sétarepülés. Ugyanakkor New York állam szenátora, Charles Schumer a mostani FAA-rendelet helyett még szigorúbb törvényi szabályozást sürget. A 300 méter alatti sétarepülésekre ugyanis továbbra sem kell repülési tervet leadni, ezért az itteni légtér biztonságáért gyakorlatilag nem az irányítók, hanem a gépek pilótái felelnek.
TTG