Nyilván Costa Rica sem a prostitúcióval reklámozná magát, de azért az ősi iparból származó járulékos haszonnak...
Nyilván Costa Rica sem a prostitúcióval reklámozná magát, de azért az ősi iparból származó járulékos haszonnak nagyon is örülnek. 1984-ben legalizálták is a pénzért szexelést és a kormány törvényekkel szabályozza a profi örömszerzés folyamatát.
A világméretű pénzügyi krízisnek köszönhetően azonban a jól bejáratott megoldások változni látszanak. A környékbeli országokban is folyamatosan növekvő munkanélküliség miatt egyre több nő érkezik az országba azzal a céllal, hogy a testéből éljen meg.
Nicaragua, Kolumbia, a Dominikai Köztársaság és Venezuela mellett még Oroszországból is jönnek jelentkezők, így Costa Rica az első számú nemzetközi prostituciós központtá vált, olyannyira, hogy még oktatófilm is kering a neten a turistáknak. Mi érdemes tudni Costa Rica éjszakai életéről? Itt kiderül:
A hirtelen kibővült kínálatnak azonban nem mindenki örül, mivel a piac szabályai itt is érvényesek, ezért a változás árcsökkenést eredményezett. Akad olyan örömlány, aki akár 40-50 százalékkal volt kénytelen leengedni árait. “Nem jó az üzlet. A probléma a verseny. Néha ahhoz sem csinálok elég pénzt, hogy haza tudjak munka után taxizni” - nyilatkozta egy helyi prostiuált a Miami Heraldnak.
Annak ellenére, hogy a Costa Ricába irányuló turizmus 15 százalékal csökkent ebben az évben, a megszokott szórakozóhelyeken még mindig nyüzsög az örömökre éhes, elsősorban észak-amerikai férfiakból álló tömeg. De a hatalmas kínálat és az olcsó árak sem csábítanak minden esetben vásárlásra, sok a panasz, melyek szerint az ügyfelek csak “nézegetik a kirakatot”, ahelyett, hogy megvennék az árut.
Hivatalos adatok ugyan nem állnak rendelkezésre, de Jacobo Schifter kutató szerint 10-20 ezer szexmunkás lehet Costa Ricában és akár évente 50 ezer szexturista is érkezhet, akiknek 80 százaléka az Egyesült Államok polgára. Az utánpótlás minden irányból biztosított, úgyhogy a helyi idegenforgalmi hivatalnak nem kell aggódnia túlságosan az ország jövője miatt. Úgy tűnik a szex még válság idején is jó reklám, még akkor is, ha országimázs szempontjából nem a legelőnyösebb.
-KM-