Statisztikák szerint az európai járművezetők más uniós országokban nagyobb...
Statisztikák szerint az európai járművezetők más uniós országokban nagyobb arányban követnek el jogsértéseket, mint otthon, a büntetés pedig sokszor elmarad. 2007-ben több mint 40 ezren vesztették életüket közúti balesetben az EU-ban. Az EU egy olyan elektronikus adatbázist és adatcsere-hálózatot hozna létre, amely révén azonosítani lehet a balesetet okozó járművet. A rendszám és bizonyos személyes adatok ellenőrzését követően az adott tagállam hatósága értesítést küld a járművezetőnek a pénzbüntetés összegéről, a legegyszerűbb fizetési módról, a fizetési határidőről, illetve a jogorvoslati lehetőségekről, feltüntetve a büntetésért felelős hatóságot.
Ha a sofőr megtagadja a pénzbüntetés kifizetését, értesíteni fogják a jármű üzemben tartásának helye szerinti tagállam hatóságait. Az EP szorgalmazza, hogy az olyan utakon, ahol gyorshajtás miatt sok baleset történik, több állandó telepítésű traffipaxot üzemeltessenek. Az EP szeretné, hogy azokban a tagállamokban, amelyekben a halálos balesetek száma az uniós átlag fölött van, 30 %-kal növekedjen a mérések száma, és hogy a járművezetők legalább 30 %-ánál ellenőrizzék évente, nem ültek-e ittasan a volánhoz. A biztonsági övek használatát legalább hat héten keresztül figyelnék minden olyan év után, amikor a sofőrök kevesebb, mint 70 %-a csatolta be az övet. A piroson való áthajtást kamerákkal figyelnék, elsősorban azokban a kereszteződésekben, ahol a járművezetők a megállás szabályát gyakran megszegik.
TTG Hungary