Bár a speciális járművek az év nagy részében a garázsban pihennek, ha...
Bár a speciális járművek az év nagy részében a garázsban pihennek, ha lehull az első hó, akkor azonnali és hatékony munkájuk egy egész régió biztonságos légiközlekedését garantálja. A gépeknek 30 perc alatt kell megtisztítaniuk a két –
A gigászi feladat gigászi gépeket követel meg. A nyolc darab seprűs vontatmányok egyenként
A hét darab hómaró gép óránként háromezer tonna havat képes harminc-negyven méterre elfújni. A flottához tartozik még tíz darab úgynevezett kombinált gép, ezeket a 2000-es évek elején egyenként százmillió forintért vásárolta a repülőtér-üzemeltető. A „gyűjtemény” legerősebb darabja a 736 lóerős Hómaró 4-es, amelynek ereje kevéssel marad el egy Forma-1-es gép teljesítményétől, igaz, a végsebességük és tömegük sem hasonlítható egymáshoz.
A téli időszakban a Budapest Airport jármű osztályának munkatársai és külsős szakemberek közel 200 fős csapata a nap 24 órájában várják a riasztást.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: „Minden időben biztosítanunk kell Ferihegy biztonságos működését. Az évi néhány havas nap miatt is szükséges fenntartani a hatalmas hó-gyilkos flottát, hiszen emberek tízezreinek utazási terveit tenné tönkre, és légitársaságok, áruszállítók szenvednének károkat, ha nem birkóznánk meg a hóval.
Világszínvonalú flottánkkal és azzal a szerencsés adottsággal, hogy két, egymással párhuzamos futópályával rendelkezünk, garantálni tudjuk, hogy Ferihegy akkor is nyitva van, amikor a régió összes repülőtere, és városa a hó fogságába esik.”
Budapest Airport