A Dakar hirtelen megszűnésével jó esélyei vannak a Budapest-Bamako-nak, hogy minden...
A Dakar hirtelen megszűnésével jó esélyei vannak a Budapest-Bamako-nak, hogy minden őrült sivatagi száguldozó átigazoljon erre a versenyre. A veszélyek persze idén sem kisebbek, azonban a helyi hatóságok mindent megtesznek, hogy a versenyzők biztonságosan áthaladhassanak az afrikai országokon.
Ez számukra is nagyon fontos, hiszen például az éves mauritán turizmus több mint 5 százalékát a verseny résztvevői jelentik. Talán még ennél is fontosabb, hogy a Budapest-Bamako-nak kezdettől fogva nagyon fontos volt, hogy karitatív akciókkal is segítsék az elmaradt országokat. Éppen ezért nem véletlen, hogy hírességek és különleges járművek is mindig a mezőnnyel tartanak.
Tavaly például a 2007-es Miss Universe, Bóna Ildikó is felült egy 8-as BKV buszra és végigküzdötte a versenyt. Idén sem lesz könnyebb a résztvevők helyzete, államcsíny, katonai diktatúra, elmosott hidak, háborús övezet, aknaveszélyes területek várják a mezőnyt. A minden eddiginél nehezebb útvonalon több mint 3000 kilométernyi speciális terepszakaszt kell majd a legjobbaknak teljesíteni.
A rajtot a Parlament elől áttették a Hősök terére, így onnan indulhat 8700 kilométeres útjára a rekordszámú, 620 résztvevő. Az európai országokon kívül Dél-Afrikából, Iránból, Kanadából, Indiából, Ausztráliából és Új-Zélandról is érkeznek versenyzők. 45 országból összesen 212 autó, 31 motor, 5 kamion és 3 autóbusz nevezett.
Furcsa járművekből az idén sem lesz hiány. Régi mentőautók, egy 1961-es Csepel tűzoltóautó, Ladák, Dáciák, egy 1971-es Citroen DS és két Ikarusz is rajthoz áll. Az eddigi verseny és túra kategórián kívül idén „Bamako Spirit” kategóriában, nevezési díj nélkül indulhatnak azok, akik valamilyen kiemelkedő karitatív feladatot végeznek a futam során.
Tavaly szépségkirálynőnk asszisztálásával egy kutat adtak át egy kis faluban. Igaz az esemény nem zajlott zökkenőmentesen, mert fordítási félreértésből piros, sárga, zöldre festették a magyar nemzeti színek helyett a kutat, majd egy cukorka osztás annyira elterelte a helyiek figyelmét, hogy az átadási ünnepségről le is maradtak. A lényeg azonban, hogy azóta is tiszta vízhez jutnak El Gedia lakói.
A tavalyi őrült kalandokról a versenyzők helyszíni mobiltelefonos tudósításokat is küldhettek. A jótékonysági akció folytatásaként idén egy amerikai-magyar páros saját fejlesztésű, napenergiával működő víztisztító berendezést visz ajándékba, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola diákjai pedig tolókocsikat szállítanak a mozgássérült árváknak. A Hungary For Africa gyűjtőakció keretében a bamakósok egy kamionnyi ruhát, játékot, gyógyszert és szerszámot juttatnak el a világ legszegényebb országaiba.
A negyedik alkalommal megrendezendő futam Magyarországon, Szlovénián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón és Mauritánián halad keresztül míg megérkezik a Mali Köztársaságba. A befutó január 31-én délelőtt 11-kor lesz a bamakoi Hősök terén.
Hivatalos versenyútvonal:
01. Budapest-Brescia 851 km
02. Brescia-Montpellier 731 km
03. Montpellier-Almeria 1140 km
04. Almeria-Merzouga 750 km
05. Merzouga-Foum Zgid 410 km
06. Foum Zgid-Tadalt 450 km
07. Tadalt-Smara 437 km
08. Smara-Tropic Of Cancer 770 km
09. TOC-Bou Lanoar 370 km
10. Bou Lanoar-Atar 480 km
11. Atar-Tidjikja 450 km
12. Tidjikja-Kiffa 400 km
13. Kiffa-Korera Kore 450 km
14. Korera Kore-Banamba 375 km
15. Banamba-Bamako 250 km
-GYL-