A Magyar Turizmus Zrt.
A Magyar Turizmus Zrt. külképviseletein keresztül számos országban népszerűsíti a Sziget Fesztivált, hogy a rendezvény által minél többen megismerjék Magyarországot mint turisztikai desztinációt.
A HOLLAND fiatalokat idén májusban a „My city Budapest” elnevezésű, ötnapos kulturális rendezvénysorozat keretében csábították a Sziget Fesztiválra. A program részeként a magyar zenekarok koncertjeinek idején a Társaság turisztikai információs anyagokat biztosított a rendezvény látogatóinak. A holland utazók figyelmét a sajtóban megjelentetett hirdetésekkel is felhívták az MT Zrt. közreműködésével. Májusban a DePers napilap 500.000 példányszámban kiadott FestivalKrant (fesztiválújság) című mellékletében a Magyaren Travellel közösen jelentetett meg egy egész oldalas hirdetést a Szigetről és további zenei ifjúsági fesztiválokról. Az MT Zrt. júniusban a Hungarian Summer Magazin megjelenését támogatta, amelyben magyarországi zenei fesztiválokat (VOLT, BalatonSound, Sziget) és egyéb ifjúsági fesztiválok programjait mutatták be, turisztikai információk nyújtásával együtt. A Sziget Fesztivál hirdetése mellett a Társaság holland képviseletének elérhetőségét is megtalálhatták az érdeklődők. A magazin 10.000 példányban került terjesztésre egyetemeken, egyetemi klubokban, bárokban, valamint zenei bolthálózatokban. A Sziget Party’s keretében május 29. és június 7. között 5 egyetemi városban népszerűsítették a fesztivált magyar zenekarokkal és DJ-kel. A koncertek ideje alatt a színpadon megjelent a Magyarország logó, valamint az érdeklődők az előcsarnokból Budapest kiadványt vihettek magukkal. A fesztivált plakátkampány során is népszerűsítették az országban, amelynek keretében 5000 holland nyelvű plakátot helyeztek ki. A Társaság szervezésében 4 újságíró érkezik tanulmányút keretében a Szigetre a HP-DeTijd, a DePers ingyenes napilap, valamint az OOR magazin képviseletében. Tavaly 5000 holland érkezett a Hajógyári-szigetre. A Szigeten részt vevő holland fiatalok 70%-a 2 éven belül visszatér Magyarországra.
FRANCIAORSZÁGBAN az MT Zrt. a fesztivál francia ügynökségével közösen kialakított kampánya keretében a marketingkommunikáció szinte teljes eszköztárát alkalmazta. A tavasz folyamán lezajlott bevezető akciókat követően (francia egyetemi városokban Sziget-estek rendezése) június hónapban „beindult a kampány-gépezet”. Június 2-12. és június 30.-július 13. között 100-100 nagyméretű (1 m x 1,5 m) plakát népszerűsítette a budapesti fesztivált a párizsi metróállomások folyosóin, ahol egy hét alatt több mint 7 millió ember fordul meg. A Társaság által kiadott sajtóközlemény nyomán a Le Nouvel Observateur című lap Európa legnagyobb jelenkori kulturális eseményeként harangozta be a Sziget Fesztivált. A különleges programban – írta a Le Nouvel Observateur – mintegy húsz ország képviselteti magát. A több mint 600.000 olvasóval rendelkező lap kulturális rovatának újságírója az MT Zrt. szervezésében egy tanulmányút keretében Budapestre is ellátogat, hogy a főváros kulturális látnivalóiról, így a Sziget Fesztiválról is tudósítsa az olvasóit. A francia fiatalok ismerik és szeretik a Sziget Fesztivált. 2007-ben több mint 11.000 francia utazott Budapestre és látogatott el a fesztiválra.
A Sziget Fesztivál évről évre nagyobb népszerűségnek örvend OLASZORSZÁGBAN is. Idén többek között egy újszerű, egész országot behálózó rendezvénysorozat, a Sziget Sound Festival keretében csábították az olasz fiatalokat a Hajógyári-szigetre. Az olaszországi Sziget Sound Festival koncertsorozat állomáshelyei között szerepelt a tíz legjelentősebb olasz nagyváros. A Szigetet népszerűsítő akció keretében fiatal olasz zenekarok versenyeztek egymással, a legjobb fellépő nyereménye pedig bemutatkozási lehetőség a budapesti Sziget Fesztiválon. A Sziget Sound Fesztiválon a Magyar Turizmus Zrt. Magyarországot mint turisztikai desztinációt is népszerűsítette, kiemelve a turisztikai kínálat fiataloknak szóló elemeit, mint például a budapesti különleges és fiatalos programokat vagy az országban található aquaparkokat.
NÉMETORSZÁGBAN az MT Zrt. ötrészes audio podcast-sorozatot készített a Sziget Fesztivál beharangozására és népszerűsítésére. Az egyenként 4 perces hangspotok Magyarország, Budapest vonzerőire hívják fel a figyelmet, valamint utazásra ösztönző, segítő információkat tartalmaznak a fesztiválokra és zenére fogékony közönség számára. A sorozat a Társaság német honlapján meghallgatható. A podcast linkje több vezető podcast- (podcast.de, podster.de, mypods.de) és fesztiváltematikus (festivalguide.de, festivalplaner.de) portálra is felkerült, valamint egyéb érdekelt honlapokról is elérhető: sziget.hu, hungary.com, budapestinfo.hu, malev.de, ekla-berlin.de és partnerei.
AUSZTRIÁBAN az APA (Austria Presse Agentur – osztrák hírügynökség) és a turisztikai szaksajtó segítségével, programajánlókban népszerűsítette a Társaság az eseményt. A fesztiválról így 43.000 olvasó – média- és turisztikai szakemberek, egyéb döntéshozók – értesülhetett. Beszámolt róla a 400.000 fős olvasótáborral rendelkező Bahnmax magazin, az évente hatszor 80.000 példányban megjelenő Biber fiatal értelmiségiek magazinja, a 120.000 példányszámú Red Bulletin havi magazin az európai nyári fesztiválok között adott információkat a Szigetről, valamint 2 órás Magyarországról szóló összeállításában a Rádió Wien is megemlítette. A Wien live havi magazin egy oldalas Budapestről szóló írásában kiemelte a fesztivált, és az olvasók között kisorsoltak 2 fő részére fővárosi szállást, valamint Budapest kártyát is. Tanulmányút keretében ellátogatnak a Szigetre a Neue Kärtner Tageszetung, az APA, az ORF és az FM4 Radio képviselői.
Az EGYESÜLT KIRÁLYSÁGBAN, áprilisban sajtóközleményt adott ki a Társaság a Sziget Fesztivál népszerűsítésére, amelynek nyomán számos médium beszámolt az eseményről. A rendezvényről írtak a londoni ingyenes Metro magazinban, az OK! női híresség magazinban, a Time Out londoni programmagazinban pedig egy nyereményjáték kapcsolódott a fesztiválhoz. A Társaság szervezésében a Data Transmission on-line tánc és zenei magazin újságírója és fotósa érkezik a Szigetre tanulmányút keretében.
ÍRORSZÁGBAN a Backpacker magazin júliusi számában elhelyezett sajtóhirdetés által 70.000 olvasó, az Abroad minőségi utazási magazin nyári számából pedig 10.000 olvasó értesülhetett a Sziget Fesztiválról. A Társaság hírlevelében megjelentetett eseményajánlóban is felhívta az utazók figyelmét.
Az MT Zrt. a Sziget Fesztivál SPANYOLORSZÁGI promócióját végző céggel közösen fesztivált bemutató koncertet szervezett Barcelonában május 8-án. A Hajógyári-szigetre ellátogat a Chispa Music, a Publico, a La Vanguardia és az El País újságírói is. A LENGYEL utazók figyelmét a Társaság DM akció keretében 25.000 címre kiküldött hírlevéllel hívta fel. SZLOVÁKIÁBAN elektronikus hírlevélből 140 utazási iroda és 50 médiaszakember értesülhetett a fesztiválról. IZRAELBŐL a Timeout, a Maariv, a Hair, a Harel-Moradi PR ügynökség és a Pnai Plus képviselői érkeznek a Hajógyári-szigetre. A fesztivál ideje alatt a BELGA RTL TV, a Club RTL TV, a Youmake TV, a MINT Rádió és több belga napilap is tudósít. Az USA-ból a Globorati internetes magazin képviselője ismerkedett Magyarország turisztikai kínálatával augusztus 8. és 11. között. A napi 200.000 olvasóval rendelkező magazin beszámolójában a fő téma a Sziget fesztivál lesz.
A Társaság a korábbi évekhez hasonlóan információs standdal várja a Szigetre látogatókat a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.-val együttműködésben. A 16 m2-es pavilonban az érdeklődőket budapesti és régiós kiadványokkal, valamint szakemberek által nyújtott információkkal segítik, hogy minél teljesebb képet kapjanak a főváros és környékének turisztikai kínálatáról.