A Magyar Turizmus Zrt.
A Magyar Turizmus Zrt. intenzív marketingtevékenységének köszönhetően Magyarország mint turisztikai desztináció egyre nagyobb népszerűségnek örvend Skandináviában. A legnagyobb svéd utazási portál, a www.reseguiden.se Gallup által is hitelesített adatiból kiderül, hogy Magyarország az ötödik legkeresettebb úti cél a svédek toplistáján. A Reseguiden minden hónapban közzéteszi látogatottsági adatait és a portálon legkeresettebb 10 célország listáját, amelyek közé Magyarország először került be, rögtön az 5-ik helyre, megelőzve olyan népszerű desztinációkat, mint Horvátország, Franciaország vagy Olaszország.
Ugyancsak Magyarország mint nyári üdülési úti cél népszerűségét mutatja, hogy a legolvasottabb svéd napilap, az AFTONBLADET június 10-én megjelent utazási mellékletében hat oldalas, rendkívül pozitív hangvételű helyszíni riportban mutatja be a Balatont mint új, és minden fogyasztói réteg számára érdekes üdülőhelyet. Svédországgal összehasonlítva Magyarország – a cikkben megjelölt – 72%-os árindexe szintén vonzó lehet az olvasók számára. Legfőbb tanulságként a cikk írója a Balaton sokszínűségét emeli ki: „A Balaton mindenkinek nyújt valamit” „ide bármilyen szerelésben jöhetsz, a legtrendibb bikinitől a kitaposott strandpapucsig”, „ide az ember visszavágyik”. A lapnak napi 550.000 olvasója van, a heti utazási mellékletet 1,5 millióan olvassák.
Mint ismeretes, a dánok már 8-10 éve felfedezték a Balatont, és Dánia ma már az egyik legnagyobb küldőpiac a Balaton régió számára. Az MT Zrt. észak-európai külképviselete azon dolgozik, hogy a többi észak-európai országban is kivívja a népszerűséget a magyar tenger. Idén nyártól szerepel először a Balaton a svéd utazásszervező, a ThomasCook/Vingresor kínálatában, úgynevezett „vonatcharter” csomagajánlatban. Finnországban 2007-ben kezdett bele egy utazásszervező, az OK Matkat, a MT Zrt.-vel együttműködve balatoni üdülési csomagok programozásába. A közös kampány az első évben 5500 vendégéjszakát eredményezett.
Magyar Turizmus Zrt.