2005. január. 26. 06:00 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. január. 25. 19:23 non-base

Forma-1: idén 30 tesztnap lesz, s Eccleston kénytelen várni

Az érintettek által kedden elfogadott szabály szerint idén 30 napot tesztelhetnek a Forma-1-es csapatok. A megállapodást nem támogatta a Ferrari, nem is képviseltette magát a londoni tárgyaláson.

Az istállók egy nap csak egy helyszínen, s legfeljebb két autóval gyakorolhatnak. A futamhelyszínek közül csak Silverstone, Barcelona és Monza adhat otthont tesztelésnek. A Ferrari már régóta ellenzi a költségcsökkentőnek szánt megállapodást, hiszen saját tesztpályája van, s már többször volt arra példa, hogy egy napon három autóval gyakorolt.

„Régóta tudjuk, hogy a Ferrari nem támogatja a tesztcsökkentést, erre már felkészültünk" – mondta Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke. A Forma-1 első számú csapata közelmúltbeli javaslatát a kilenc másik istálló elutasította, mivel az elfogadhatatlan előnyt adott volna az autósport elitkategóriáját már így is nagy fölénnyel uraló maranellóiaknak. Az olaszok 15 ezer km-ben maximalizálták volna a szezon közbeni gyakorlások „hosszát". Ezen felül mindkét gumigyártónak, a Bridgestone-nak és a Michelinnek is további 15 ezer km állt volna rendelkezésre gumik fejlesztésére. A kilenc istálló korábban 24 napban határozta volna meg a tesztlehetőségeket, de ezt nem fogadta el a Ferrari.

Kedden arról is határozott a kilenc csapat, hogy nem sietik el a döntést Bernie Ecclestone javaslatával kapcsolatban, amely az istállók illetve a világbajnokság szervezőinek feladatait, kötelességeit és jogait szabályozó Concorde-szerződés meghosszabbítására vonatkozik. A Nemzetközi Automobil Szövetség múlt szerdán jelentette be, hogy a Ferrari 2012-ig hosszabbította meg a 2007 végén lejáró megállapodást. Sajtóértesülések szerint az F-1 első számú vezetőjének számító Ecclestone 3 milliárd dollárt ígért a kilenc csapatnak a szerződés meghosszabbításáért. Londonban arról is döntés született, hogy arra kérik az FIA-t, halasszák el a 2008-as szabályokat érintő, péntekre tervezett tanácskozást. A tervek szerint három év múlva a jelenlegi kettő helyett egy gumiszállító tevékenykedne a sorozatban, s egyebek mellett betiltanák a telemetriát.

hvg360 Nemes Nikolett 2025. január. 15. 14:45

Technostressz, kiégés, home office – áldjuk vagy átkozzuk a Covidot azért, amivé a munkahelyek váltak?

Az öt éve kitört járvány társadalmi, gazdasági hatásai jóval távolabb mutatnak, mint gondoltuk. A HVG új sorozatában ezt járjuk körbe különböző aspektusokból; ebben a cikkünkben arról lesz szó, hogy miként zajlott a kényszerűnek tűnő digitális átalakulás, amely nemcsak a munkaerőpiacra, a cégekre volt súlyos hatással, hanem a mentális állapotunkra is. Miért nem teljesen egyértelmű még ma sem a home office megítélése, hogyan változtak meg az elvárt vezetői és munkavállalói kompetenciák, és mi az a VUCA/BANI-világ, amelyben élünk? Szakértőket kérdeztünk.