Naponta kétmilliót hoz a Barátok közt
Szépen menetel az RTL Klub szappanoperája, amely múlt heti öt megjelenéséből négy alkalommal is az adott nap legnézettebb műsorának bizonyult, ráadásul kétmillió nézőnél kevesebben sosem látták. Mögötte ott toporog Vágó István és a Fókusz, míg a TV2-s műsorok élén a Jóban-rosszban meg a Napló masíroz. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 39. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.
Kissé egyhangúvá kezd válni a televíziós műsorok nézettségét tükröző statisztikai tábla; az AGB Nielsen Médiakutató által az elmúlt héten rögzített adatok alapján az RTL Klub egyes programjainak népszerűségét hétköznap jóformán semmi sem veszélyezteti, bár egyre jobban szerepel a TV2 napi sorozata, a Jóban-rosszban, s heti vetélkedője, az Áll az alku is.
A teljes lakosság körében hétfőn mind a Berényi-saga, mind a Legyen Ön is milliomos beelőzte a Győzike főszereplésével készülő - azonos című – doku-soap sorozatot, előbbiek 2,11 millió és 2,04 millió nézőt gyűjtöttek, míg a Gáspár család 2,02 millió embert ültetett le a képernyők elé. Igaz ugyan, hogy Győzike a kereskedelmi szempontból fontosabb 18-49 év közötti korosztályban továbbra is arat, 994 ezer keresőképes néző látta a múlt hétfői epizódot. A Multimilliomos a TV2-n ehhez képest 1,16 millió nézőt gyűjtött, míg a Bagi-Nacsa páros Banánhéj című paródiashowját 1,02 millióan látták. A Jóban-rosszban némileg jobban szerepel, mint indulásakor. A hétköznaponként jelentkező sorozat egy-egy epizódját a héten átlagosan 1,25 millió néző látta, míg a vele egy időben adott RTL-es bulvármagazint, a Fókuszt 1,55 millióan figyelték. A TV2 szappanoperája így mára a csatorna egyik legversenyképesebb programja, amely a hét három napján is nézettebb volt a társaság többi műsoránál. Kedden az előző napihoz hasonlóan alakultak az erőviszonyok. A köztévé ezúttal az Életképek című tévésorozatot adta főműsoridőben, a Horváth Ádám által készített filmnek azonban nem sikerült az, ami hétfőn a Kékfénynek: előbbi csak 976 ezer nézőt gyűjtött, míg a bűnügyi magazin előző nap kicsivel túlszárnyalta a milliós nézettséget.
Szerdán Columbo szállt szembe Berényiékkel, a korosodó nyomozó azonban nem bírta az iramot az erőtől kicsattanó stúdiószínészekkel, őt 1,31 millióan látták a Barátok közt 2,06 millió nézőjéhez képest. A nézőket azonban csak Berényiék érdekelték igazán, az epizódot az RTL Klubon követő német akciófilm már alulmaradt a még javában nyomozó Columbóval szemben. A köztévé aznapi húzóműsora, a Juszt László vezette A TV ügyvédje ugyan a csatorna legnézettebb programja volt szerdán, mégis megállt 775 ezer nézőnél. Csütörtökön debütált a Vásott kölykök című „kikészítő show” a TV2-n, a sztárok és rendetlenkedő gyerekek szereplésével készülő műsor éppen csak átvitte a milliós nézőhatárt, az azonos időben sugárzott Barátok közt ennek több mint dupláját hozta. Az RTL Klub időben lecsapott az S.O.S. New Orleans – Olajpánik címre keresztelt katasztrófafilmre (Hírbehozó blogbejegyzése a filmről itt olvasható), de hogy mennyire járt jól gyorsaságával, az kétséges: a 711 ezer ember, akiket film érdekelt, éppen 1 millió 449 ezerrel kevesebb, mint ahányan ugyanezen a csatornán a percekkel korábban a Barátok közt epizódját végigizgulták.
Ami hétfőn Győzike, az pénteken a Lost – Eltűntek. A teljes lakosság körében ugyan Berényiék és Vágó István is az amerikai sorozat elé került, a kereskedelmi csatorna életében fontosabb szerepet játszó 18-49-esek között azonban a Lost volt a nap legjobbja: 887 ezer keresőképes felnőtt látta. Kezd azonban magához térni TV2-n a Gundel Takács Gábor vezette Áll az alku is: 1,59 millió nézően követték a vetélkedőt. Szombaton az általában remekül szereplő TV2-t vetélytársa kissé kiszorította, az első két legnézettebb műsor is az RTL-en futott (Fókusz plusz: 1,52 millió néző, Medicine man: 1,48 millió néző). Az Activity azonban megverte a Szeress most! című heti sorozatot, Szulák Andrea vetélkedőjét 1,44 millióan látták, szemben az RTL-en maradó 1,39 millióval. Vasárnap továbbra is töretlen a TV2 sikere, az aznap legnézettebb Irigy Hónaljmirigy-show Jackie Chan A jófiú című filmjét verte meg (1,95 millió néző, szemben a mozifilm 1,6 milliójával), a Napló pedig a Cobra 11 című akciósorozatot utasította maga mögé, méghozzá határozottan: 1,86 millióan látták a magazint, szemben a sorozat aktuális epizódját megtekintő 1,37 millió nézővel. A Tények is megverte az RTL Klub Híradóját, de még a Walker a texasi kopót is többen látták a TV2-n, mint a Medicopter 117 című légimentős sorozatot a konkurenciánál. A köztévén a Friderikusz – A szólás szabadsága volt a vasárnapi legnépszerűbb műsor, 766 ezren látták, míg Butaságom története című magyar vígjáték 678 ezer embert érdekelt.
Az év 39. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 29,8 illetve 31,5 százaléka választotta, szemben a TV2 26,3 és 26,7 százalékával, az M1 12,1; 7,9 százalékával és a Viasat3 4,2; 5,5 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 34,5 százaléka, a 18-49-esek 36,8 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,0; 27,8 százalékuk, az M1-et 13,4; 8,8 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,7; 4,9 százalékuk.