Jól rázendített Győzike és az RTL Klub
Jól sikerült az Eltűntek debütálása, illetve Győzike és a Barátok közt visszatérése, augusztus végén indult (illetve újraindult) programjaival ugyanis az RTL Klub ismét jelentős előnyre tett szert a vetélytárs csatornákkal szemben. A Jóban-rosszban – nyári jó szereplésével ellentétben – ezúttal nem tudta megszorongatni a Fókuszt, hétvégi jó pozícióit azonban továbbra is tartja a TV2. Az AGB Hungary által az év 34. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.
Valószínűleg hasonló visszatérésről álmodott Győzike és az RTL Klub; a TV2 őszi műsorstruktúrája még nem indult el, így a roma előadóművész főszereplésével készülő reality elmúlt hétfőn újra megverte az egész mezőnyt. A Gáspár család életét 1,8 millióan figyelték, közülük 825 ezren a kereskedelmi szempontból jobban szem előtt lévő 18-49 év közötti korosztályból kerültek ki. A vele egyidőben a TV2-n sugárzott Segítség, kutya lettem! című német vígjátékot 1,04 millióan látták a teljes lakosságból. Az újfent műsoron lévő Legyen Ön is milliomos az Aktívot múlta felül (1,76 millió, illetve 1,34 millió néző látta a két műsort). A Barátok közt (1,8 millió néző) pedig mind Mr. Beant (1,23 millió néző), mind a köztévén sugárzott Kékfényt (982 ezer néző) lenyomta. Kedden már a Barátok közt volt a legnézettebb műsor, 1,7 millióan látták Berényiéket, az Irigy Hónaljmirigy-show-t vele egyidőben 1,26 millióan figyelték a TV2-n. a Jóban-rosszban nyáron ugyan többször is rávert az azonos időben futó Fókuszra, ezen a héten az RTL Klub magazinja minden nap nézettebb volt, kedden például 615 ezerrel többen (1,52 millióan) látták, mint a TV2 napi sorozatát. A köztévé kívánságműsorával, az Önök kérték-kel villantott, 1,025 millióan látták a Barátok közt ellen küldött műsort.
A szerdán egyeduralkodónak számító Columbo felügyelőnél ezúttal valamivel többen találták érdekesnek a Debrecen-Manchester United Bajnokok Ligája-selejtező visszavágó mérkőzését; 1,53 millióan látták a meccset, míg a nyomozást 1,41 millióan követték figyelemmel. (A 18-49-esek között a két nézőtábor közti különbség mindössze ötezer fő volt – a focisták javára.) Az MTV ezalatt A pap felesége című vígjátékot vetítette, amit 548 ezren láttak a teljes lakosságból. Csütörtökön a Berényi család életének újabb fordulatait követték a nézők legnagyobb számban, 1,78 millióan látták a sorozat epizódját, az azonos időben a TV2-n futó Monk – A flúgos nyomozó című vígjátéksorozatot 1,06 millióan látták.
Ugyancsak a Barátok közt volt pénteken is a legnézettebb, a Lost – Eltűntek című amerikai sorozat RTL Klub-on debütáló epizódja azonban a 18-49-esek között aratott, 977 ezren látták a fiatal keresőképes korosztályból, vagyis itt a Lost volt a legnépszerűbb a héten. A TV2 ugyanebben az időpontban az Ikrek című Ivan Reitman rendezte Schwarzenegger-filmet sugározta, amelyet 1,06 millióan követtek figyelemmel. Szombaton a legnépszerűbb műsor a TV2-n volt látható, az Asterix és Obelix című produkciót 1,34 millióan látták, vagyis 177 ezerrel többen, mint a hasonló időben az RTL Klubon futó Hantaboy című Jim Carrey-mozit. Az Activityre is többen voltak kíváncsiak, mint a vele egyidőben leadott Szeress most!-epizódra, előbbit 1,15 millióan, utóbbit 1,11 millióan látták. A TV2 Tények című hírműsorát is többen látták, mint az RTL-es Híradót. Vasárnap a TV2 Naplója nézettebbnek bizonyult (1,49 millió néző), mint az RTL Klubon vele egyidőben vetített Undercover – A titkos csapat című sorozat (911 ezer néző), ám az utána következő két hollywoodi film közül már az RTL Klubon futót látták többen (a Csonthülye 1,78 millió, a Spionfióka 1,15 millió nézőt érdekelt). Az MTV legnézettebb napi programja A kölcsönkért kastély című magyar filmvígjáték (1,08 millió néző), illetve a Friderikusz – A szólás szabadsága című közéleti műsor (807 ezer néző) volt.
Az év 34. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 28,3 illetve 30,1 százaléka választotta, szemben a TV2 24,1; 24,6 százalékával, az M1 14,4; 9,6 százalékával és a Viasat3 3,9; 4,9 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 34,7 százaléka, a 18-49-esek 37,2 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 25,4; 27,2 százalékuk, az M1-et 14,4; 9,0 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,9; 4,7 százalékuk.