Eddie Murphy tarolt a nézettségi versenyben
Az elmúlt hét legnézettebb programjai között újfent túlsúlyba kerültek az RTL Klub műsorai: már nem csak a barátok közt, Győzike és a Lost – Eltűntek hozza a nézőket, de a futballválogatott svédek elleni – egyébként vesztes – meccse is a legnézettebb szerdai műsor volt. Az élbolyban egymást taposó RTL-es produkciókat mégis sikerült megelőznie a Beverly Hills-is zsarunak, amely az elmúlt hét legnézettebb műsora volt. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az év 36. hetében mért nézettségi mutatókat olvashatják.
Utcahosszal vezet az RTL Klub a nézőkért folytatott versenyben, az elmúlt hét legnézettebb tíz programja közül nyolc a piacvezető csatornán került adásba (a kereskedelmi szempontból fontosabbnak tartott 18-49 év közötti korosztály körében a tíz legnépszerűbb között csupán egy darab TV2-s műsor van) – legalábbis ezt mutatják az AGB Nielsen Médiakutató Kft. által az elmúlt héten mért adatok. Hétfőn a Gáspár és a Berényi család versengéséből a teljes lakosságot figyelembe véve utóbbi került ki győztesen (1,84 millió nézőt gyűjtött 1,76 millióval szemben), ám a 18-49-esek között már a Gáspár család volt a nézettebb 847 ezren látták, szemben a Barátok közt 762 ezrével). A két műsor persze nem azonos időpontban futott, hiszen mindkettő az RTL Klub saját gyártású produkciója. A TV2 napi sorozata, a Jóban-rosszban inkább csak megközelíteni tudta a Fókuszt (a 18-49-esek között mindössze 11 ezer néző volt köztük a különbség). A Magyar Televíziónak a Kékfény hozta a legtöbbet, 976 ezren látták a bűnügyi magazint. Kedden a szokásos mutatókat hozták a produkciók: jól szerepelt az Irigy Hónaljmirigy-show (TV2 – 1,39 millió néző), de nem annyira, mint vele egyidőben a Barátok közt (1,77 millió néző), a Legyen Ön is milliomos! (RTL Klub) pedig 1,62 millió nézőjével verte a hasonló időben kezdődő Aktívot (TV2 – 1,3 millió néző).
A magyar futballválogatott szereplése még mindig sokakat érdekel, erre enged legalábbis következtetni, hogy szerdán este a Svédország elleni 0:1-es vereséget nézték végig a legtöbben, 1,73 millióan, bár a mindig jó formában lévő Columbo sem sokkal maradt le, őt 1,52 millióan nézték meg. A köztévének a Híradó volt a legnézettebb műsorszáma, 681 ezren nézték meg. Csütörtökön Fábry Sándor hozott némi új színt a programstruktúrába, s bár többen voltak rá kíváncsiak, mint az azonos időben a TV2-n futó Szökevény futam című kanadai akcióvígjátékra (1,5 millióan látták Fábryt, 811 ezren a játékfilmet), összenézőszámban a Barátok közt és Vágó István vetélkedője is beelőzte a showműsort. Jól szerepelt késő este a Házon kívül című heti riportmagazin is az RTL-en, háromnegyed 11 után is 750 ezren maradtak fenn miatta. A TV2 legnézettebb csütörtöki műsora az Aktív volt, ezt 1,15 millióan látták.
Pénteken ismét a Lost – Eltűntek lett az első a 18-49-esek körében (941 ezren látták), bár a teljes lakosság még mindig inkább a Barátok köztöt figyelte (2,08 millió ember). A TV2-nél a Jóban-rosszban és az Aktív hozott egymillió feletti nézőszámot, míg az MTV-n jelentkező Róza néni elintézi című magyar tévéjáték 650 ezer nézőt érdekelt. A hétvégét Eddie Murphy vitte el: szombaton az RTL Klubon vetített Két túsz között, vasárnap a TV2-n sugárzott Beverly Hills-i zsaru 3. lett a legnézettebb program (1,48 millió, illetve 1,91 millió nézővel). Ennél mérsékeltebben szerepelt, bár csaknem öt órán át műsoron volt szombaton este a TV2 Ring című bokszműsor, amelynek egy műsorpercére átlagosan 1,15 millió néző jutott. Vasárnap az akcióvígjáték mellett jól futott a TV2 Naplója is (1,79 millióan látták). A némileg előrehozott, negyed tízkor kezdődő A szólás szabadsága 763 ezer nézőt hozott a köztévének.
Az év 36. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 30,3 illetve 31,8 százaléka választotta, szemben a TV2 24,9; 25,9 százalékával, az M1 13,3; 8,6 százalékával és a Viasat3 4; 5,1 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 35,4 százaléka, a 18-49-esek 37,5 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 26,6; 28,2 százalékuk, az M1-et 13,9; 8,6 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,6; 4,6 százalékuk.