2005. március. 29. 13:22 Utolsó frissítés: 2005. március. 30. 13:26 Média

Már 50 ezer tagja van a NetPanel.hu rendszerének

Múlt héten befejeződött Magyarország legnagyobb online látogatói médiakutatásának 2005-ös adatfelvétele. A Visitor Media Research-t (VMR) az NRC Piackutató és a TNS az internetezők média használati magatartását, reklám attitűdjét és vásárlási szokásait vizsgálja, segítve ezzel a hazai médiatervezők és hirdetők munkáját – áll az NRC közleményében.

Több mint 20 ezer internetező fogadta el az idei, négyhetes adatfelvétel során a kutatócégek ajánlatát, hogy jelentkezzen az NRC online paneljébe – a NetPanel.hu-ba – melynek tagjai vállalják, hogy rendszeresen részt vesznek különböző felmérésekben. A NetPanel.hu ezzel együtt már több mint 50 ezer tagot számlál. Az NRC ügyvezetője, Klenovszki János szerint egy ilyen taglétszámú panelre új piackutatási szolgáltatások sorozatát lehet felépíteni, így Magyarországon siker-üzletággá válhat az online piackutatás.

A gyors és megbízható online piackutatások alapja az úgynevezett online panel, amely válaszadói közösségek tagjai vállalják, hogy a piackutató felméréseiben rendszeresen részt vesznek. Az online panelek általában egy közösségi weboldalon keresztül működnek, ahova a tagok felhasználói név és jelszó segítségével léphetnek be – írja a közlemény.
 
Az 50 ezer fős panelnagyság lehetővé teszi az internetezőkre reprezentatív online kutatások gyors elvégzését – áll a közleményben - a NetPanel.hu válaszadói közösségében ugyanis kellő számban megtalálható az internet-felhasználók összes csoportja, így segítségével hiteles és megbízható adatokat nyújtanak a magyar internetezők véleményeiről, attitűdjeiről, vagy a reklámokkal kapcsolatos beállítódásairól készülő kutatásokhoz.