2005. február. 28. 12:57 Utolsó frissítés: 2005. február. 28. 13:11 Média

Előretört a német szeriőz sajtó a képes újságokkal szemben

A Top 100 német újság rangsorában élre törtek a komolyabb tartalommal bíró lapok, maguk mögé szorítva a szórakoztató jellegű képes újságokat - írja a LeadAcademy jelentésére hivatkozva a Lapkiadás.hu.

A hamburgi LeadAcademy nevű, médiadesignnal és médiamarketinggel foglalkozó intézet minden évben a száz legjobb német lapot értékeli. A felmérés ezúttal összesen 2621 vezető menedzser és médiakreatív, valamint 1428 hirdetési- és reklámszakember értékelése alapján zajlott. Az élen változatlanul a Spiegel áll, a második helyet 2004-ben a Mare címmel megjelenő kulturális magazin szerezte meg, míg a korábbi ezüstérmes, a Brand című gazdasági magazin a harmadik helyre szorult vissza. Előretört a Cicero, a németországi Ringier politikai és kulturális magazinja egy év alatt a hatodik helyre kúszott fel a magazinok listáján. Az év legnagyobb vesztesei a négy helyet visszacsúszó GQ életmódmagazin, és a hatodikról a 12. helyre visszaszorult Feinschmechker voltak.

Az intézet szerint az első száz lap rangsora alapján világosan kirajzolódik az a trend, mely szerint a komoly tartalommal bíró lapok egyre népszerűbbek, míg a képes újságok és a lifestyle magazinok egyre inkább visszaszorulnak. Egy jól felépített szöveg, és egy világos, sokatmondó kép újra nagyobb hatást képes kiváltani, mint egy alapvetően a képekre és a rövid szövegekre építő lapok.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.