Előretört a német szeriőz sajtó a képes újságokkal szemben
A Top 100 német újság rangsorában élre törtek a komolyabb tartalommal bíró lapok, maguk mögé szorítva a szórakoztató jellegű képes újságokat - írja a LeadAcademy jelentésére hivatkozva a Lapkiadás.hu.
A hamburgi LeadAcademy nevű, médiadesignnal és médiamarketinggel foglalkozó intézet minden évben a száz legjobb német lapot értékeli. A felmérés ezúttal összesen 2621 vezető menedzser és médiakreatív, valamint 1428 hirdetési- és reklámszakember értékelése alapján zajlott. Az élen változatlanul a Spiegel áll, a második helyet 2004-ben a Mare címmel megjelenő kulturális magazin szerezte meg, míg a korábbi ezüstérmes, a Brand című gazdasági magazin a harmadik helyre szorult vissza. Előretört a Cicero, a németországi Ringier politikai és kulturális magazinja egy év alatt a hatodik helyre kúszott fel a magazinok listáján. Az év legnagyobb vesztesei a négy helyet visszacsúszó GQ életmódmagazin, és a hatodikról a 12. helyre visszaszorult Feinschmechker voltak.
Az intézet szerint az első száz lap rangsora alapján világosan kirajzolódik az a trend, mely szerint a komoly tartalommal bíró lapok egyre népszerűbbek, míg a képes újságok és a lifestyle magazinok egyre inkább visszaszorulnak. Egy jól felépített szöveg, és egy világos, sokatmondó kép újra nagyobb hatást képes kiváltani, mint egy alapvetően a képekre és a rövid szövegekre építő lapok.