A német lapkiadók DVD-értékesítésből remélnek extraprofitot
Fokozódik a verseny a német lapkiadók között a jövedelmező melléküzletágak területén - írja a Der Spiegel.
A német Süddeutsche Zeitung (SZ) márciusban jelenik meg a piacon DVD kiadványaival. A lapnál remélik, hogy a DVD-filmek ugyanakkora sikert aratnak majd, mint a tavalyi évben útnak indított 50 részes könyvsorozat, amely a kiadói melléküzletág robbanásszerű növekedését váltotta ki. A müncheni kiadóvállalat 2004-ben tízmillió könyvet adott el, több mint 20 millió euró értékben. Az idén harmincmillió eurós melléküzletági bevételt remél a kiadó, többek között a DVD-forgalmazásnak is köszönhetően.
A DVD-k értékesítése a könyvsorozat-terjesztéshez hasonlóan történik majd. A szerkesztőség hetente kiválaszt egy filmet, ezt Feuilleton rovatában kielemzik, s ezzel egyidőben indul meg 9,90 euróért a DVD-k értékesítése. A terjesztésre kerülő alkotások között kultfilmek és klasszikusok egyaránt megtalálhatók. A filmekhez vendégkritikusok - mint például Wim Wenders filmrendező - írásait is mellékelik.
A Zeit című újság az elmúlt hetekben indította meg az Amazon.com internetes áruházzal karöltve 50 részes DVD-sorozatának értékesítését, míg a Stern hetilap néhány hónapja 12 Oscar-díjas alkotás forgalmazását kezdte meg. A Zeit-kiadványok azonban nem önálló néven futnak majd. Az SZ kiadója úgy látja, a Zeit terjesztési módszere pusztán megkísérli megtorpedózni a Süddeutsche Zeitung sikerét.