A cannes-i filmfesztivál második napján minden Tom Cruise-ról szólt: életművéért Arany Pálma-díjjal tüntették ki, a Top Gun 36 évvel későbbi folytatásának premierjén pedig vadászrepülők cikáztak a Croisette felett. Helyszíni tudósítóink a sajtóvetítés előtt és után is rögzítették a benyomásaikat.
A cannes-i versenyprogram minden évben hemzseg a francia, iráni, japán és koreai művészfilmektől, de mindig kell egy-két hollywoodi szuperprodukció, amely biztosítja a sztárparádét és csinnadrattát. A Top Gun: Maverick (magyarországi mozibemutató: május 26.) tökéletes választás volt erre; a díszbemutatón Tom Cruise órákig pacsizott és szelfizett a rajongókkal, miközben vadászrepülők pirosra és kékre színezték az eget Cannes felett. Nem itt volt azonban a világpremier, és az amerikai bemutató után már lehetett tudni, hogy a Mission: Impossible-széria magas színvonalon tartásához hasonlóan Cruise most sem lazáskodta el a feladatot.
A Cannes Filmklub podcast helyszíni tudósítói a sajtóvetítésre várva megosztják első emlékeiket a Top Gunról és Tom Cruise nyolcvanas évekbeli első virágkoráról. Szó esik arról, hogy melyik volt az utolsó igazi mozisztár karrierjének csúcspontja, mikor laposodott el és mikor vállalt igazi kockázatokat. A film utáni azonnali reakciónkból pedig kiderül, hogy érdemes volt-e egyáltalán folytatást csinálni a Top Gunnak és az újszerűség vagy a nosztalgia kerekedett végül felül.
Van-e olyan jó Lady Gaga betétdala a Maverickhez, mint az Oscar-nyertes klasszikus Take My Breath Away? Hol helyezkedik el Jennifer Connelly Tom Cruise partnernői között? Melyik régi Cruise-klasszikust lehetne még folytatni? – ez csak pár a szóba kerülő témák közül, és végül még arra is megadjuk a választ, hogy merre mehet ezek után az idén hatvanadik életévét betöltő szupersztár filmes pályafutása.
Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: