Még a legoptimistább várakozásokat is felülmúlta a Pókember: Nincs hazaút sikere. Itthon is megdöbbentően magas számokat hozott a film.
A koronavírus-járvány ideje alatt bemutatott filmek között rekordot döntött debütálása első hétvégéjén a Pókember: Nincs hazaút. Az amerikai és kanadai mozik jegyeladásából a végleges adatok szerint 260 millió dolláros (84,7 milliárd forintos) bevétel folyt be, ezzel ez az amerikai debütálása alapján minden idők második legnagyobb sikerű hollywoodi produkciója lett.
Világszerte összesen 594,2 millió dolláros bevételt hozott a film a Sony Corp. közlése szerint.
A mozisiker régóta várt lökést adott az olyan mozihálózatoknak, mint az AMC Entertainment, a Cinemark és a Cineworld, amelyeket jelentősen sújtott a járvány hatása.
Az amerikai és kanadai jegyeladások még a legoptimistább múlt heti jövendöléseket is túlszárnyalták: az elemzők 200 millió dollárra becsülték a várható bevételt.
A Pókember: Nincs hazaút nyitóhétvégi bevételével a Bosszúállók: Végjáték (357,1 millió dollár) mögött végzett, és megelőzött olyan kasszasikereket, mint a Bosszúállók: Végtelen háború (257,7 millió dollár) vagy a Star Wars: Az ébredő Erő.
A film a magyar mozikban is sokkal nagyobb érdeklődést generált, mint bármilyen film a koronavírus-járvány kitörése óta, derül ki a Filmforgalmazók.hu adataiból: csaknem 190 ezren ültek be rá az első hétvégén. Összehasonlításul: egy héttel korábban a teljes hétvége alatt a tíz legnézettebb filmnek összesen sem volt 80 ezer nézője. A Pókember nézettsége csaknem tizennégyszerese a második legnépszerűbb filmnek (ez a Nagykarácsony című magyar film, amelynek a mostani csaknem 14 ezer nézőjével együtt már 87 ezer nézője volt összesen).
Kiábrándítóan kevesen nézték viszont a másik két e heti premiert. A toplistának csak a tizenkettedik helyére volt elég az Én és a sárkányom 672 nézője, és ennél alig többen, mindössze 776-an nézték meg a Legjobb tudomásom szerint című magyar filmet annak ellenére, hogy a kritikusok kivétel nélkül mind dicsérték. A hvg.hu kritikusa azt írta róla: okos és megrázó, hiteles és erős film. Kritikánk itt olvasható:
Ön természetesen sosem gondolna ilyesmiket a nemi erőszak áldozatairól
Okos és megrázó film a Legjobb tudomásom szerint: úgy beszél a szexuális erőszakról, ahogy más filmek nem, és olyan ügyesen vezeti végig a nézőt egy akadálypályán, hogy közben egyszer se bukjon el – és a végén annál nagyobbat essen.
Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: