Az SZFE egykori tanára szerint a lehető legrosszabbra lehet számítani a Színművészetiben. Semmilyen bizalmat nem szavazna az „érkezőknek”, ugyanis bebizonyították, hogy nem szavahihetőek.
Dömötör András kétszer találkozott Vidnyánszky Attilával. „Meghívták az osztályunkba tanítani, de nem tartotta meg az óráit. Ígéretet tett arra, hogy befejezi a félkész vizsgaelőadását, amiből nem lett semmi. Előtte a Magyar Színházi Társaság rendezői testületének a tagjaként találkoztam vele, amikor arról az elképzeléséről beszélt, hogy minden független társulatot lehetőséghez kell juttatni a kőszínházakban, 'be kell hívni őket', amiből szintén nem lett semmi” – mesélte a Szinhaz.net-nek adott interjúban.
Dömötör úgy véli, hogy „tervek, gondolatok elemzése helyett pszichológiailag érdemes vizsgálni Vidnyánszkyt és a társait. Köz- és önveszélyesnek látom őket”.
Bár el tudja képzelni, hogy Vidnyánszky a lelke mélyén jó szándékú ember, legalábbis annak képzeli magát, de szerinte olyan ámokfutásba kezdett évekkel ezelőtt, amiből már képtelen kiszállni. „Önigazolást keres, rendet akar tenni, de képtelen lesz rá a maga által elképzelt módon, és csak egyre nagyobb károkat okoz. Ez az egész helyzet és a teljes mai magyar közélet azért abszurd, mert ugató és támadni kész kutyákat nem lehet összetett észérvekkel meggyőzni, hogy ne harapjanak. Rengeteg embert megaláztak, folyamatosak a csúsztatások, hazugságok, féligazságok rendszerében élünk.”
Dömötör leginkább a diákokban bízik, akik sokkal éleseszűbbek, gyorsabbak, és nem olyan hatalomtisztelők, hiszen a tanári karral eddig is ellenséges volt a viszony, és ez nem fog megváltozni.
Mint mondja, lehet, hogy van belülről megoldás, ezt nem látja át, ugyanis évek óta nem tanít az SZFE-n, mostanában leginkább német nyelvterületen rendez.
„Rövid távon annak van értelme, ha kiviszik az oktatást az egyetemről, és mint egy titkos tudást adják tovább a tanárok a fiataloknak, amit kell, átmenetileg, és amikor a rendszer megbukik, újra lehet tervezni a dolgokat. A művészszínházak nyithatnának színészképző stúdiókat, ahová a sokszorosa lenne a túljelentkezés, mint a Vidnyánszky trónolta SZFE-re. Ez az egész lehet egy jó helyzet is arra, hogy az összeroskadó rendszerből hogyan, milyen alapokon újul meg a színház. Itt is, mint az élet számos területén, alulról jövő, ha tetszik, független megoldások keresésére lesz szükség.”