A magyar műkereskedelemben továbbra is a festmény jelenti a húzóágazatot.
A két piacvezető aukciósház - a Virág Judit és a Kieselbach Galéria - legutóbbi árverési forgalma egyenként is megközelítette az egymilliárd forintot, de a kisebbek - például a Bodó és a Nagyházi Galéria, valamint a BÁV - festménykollekciói is meghaladták, vagy közel jártak a százmilliós összforgalomhoz – derül ki a Portfolio cikkéből.
A 2018-as év legmagasabb áron értékesített tíz festménye az 52 és 170 millió forintos tartományban helyezkedik el, ami messze jobb eredmény, mint a korábbi évek teljesítménye. A Virág Judit Galéria által értékesített Rippl-Rónai József: Cyneák fehér vázában (170 millió forint), a ház téli kollekciójának másik „húzóképe” Vaszary János Korzója (140 millió forint), valamint a Kieselbach Galéria ugyancsak decemberben értékesített Perlrott Csaba Vilmos Önarckép szoborral című (140 millió forint) művének leütési ára messze túlhaladta a várakozásokat.
És akkor a 2018-as év legdrágábban eladott festményeinek a listája:
- Rippl-Rónai József: Cyniák fehér vázában, 1910 körül 170 millió forint - Virág Judit Galéria
- Vaszary János: A pesti Duna-korzó, 1934 körül 140 millió forint - Virág Judit Galéria
- Perlrott Csaba Vilmos: Önarckép szoborral 140 millió forint - Kieselbach Galéria
- Rippl-Rónai József: Pihenő Fenella, 1911 85 millió forint - Virág Judit Galéria
- Kádár Béla: Zenészek, 1928 80 millió forint - Virág Judit Galéria
- Reigl Judit: A semmi szétzúzása, 1954 65 millió forint - Virág Judit Galéria
- Rippl-Rónai József: Kékruhás lány virágos kalapban, 1910-es évek 63 millió forint - BÁV
- Bortnyik Sándor: Vörös palack, 1923 60 millió forint - Virág Judit Galéria
- Reigl Judit: Robbanás 60 millió forint - Kieselbach Galéria
- Perlrott Csaba Vilmos: Őszi utca Nagybányán, 1909 52 millió forint - Virág Judit Galéria
A gyűjtők elsősorban a modern progresszív irányzatok képviselőit keresik. 19. századi, vagy akadémisztikus alkotás egyáltalán nem szerepel a legértékesebb művek között. A századelő magyar fauve festészetének nagyjai, valamint az 1920-as, 1930-as évek art deco neves képviselő szinte egyeduralkodók a hazai a műkereskedelemben – írja a Portfolio.