Kult MTI 2018. január. 09. 19:03

Kínában is nyílik egy Pompidou Központ

2019 elején Sanghajban nyílik új fiókja a világhírű francia múzeumnak.

Galériát nyit Kínában a párizsi Pompidou Központ, a világ egyik legjelentősebb kortárs művészeti múzeuma – jelentette be kedden Pekingben Emmanuel Macron francia elnök.

A sanghaji Pompidou-fiók létrehozásáról 2017 közepén írtak alá jegyzőkönyvet az állami West Bund Fejlesztési Vállalattal, ennek értelmében 2019 elején a David Chipperfield brit sztárépítész tervezte 25 ezer négyzetméteres West Bund Art Museum helyiségeiben nyílik meg az új kulturális intézmény, amely a párizsi központ gyűjteményéből rendez tárlatokat, emellett kitüntető figyelmet szentel majd a kortárs kínai művészetnek. 

Az 1977-ben felavatott párizsi Pompidou Központ őrzi a világ második legnagyobb, 120 ezer műalkotásból álló kortárs művészeti gyűjteményét a New York-i Modern Művészeti Múzeum (MoMA) után. 

A világ nagy múzeumai közül a Pompidou Központ terjeszkedik a leginkább nemzetközi téren, 2016 óta fiókja működik a dél-spanyolországi Málagában, és Sanghajon kívül múzeum megnyitását tervezi Szöulban és Brüsszelben is. 

A Georges Pompidou (1969-1974) volt francia elnök nevét viselő francia állami intézmény már kilenc esztendeje megszakítás nélkül több mint hárommillió látogatót vonz évente, tavaly 3,37 millióan keresték fel. 

Alapítása 40. évfordulója alkalmából a központ tavaly 50 kiállítást rendezett 40 francia városban, ezek együttesen 1,5 millió látogatót vonzottak. 

A párizsi időszaki kiállítások közül a David Hockney-retrospektívet 620 ezren nézték meg, ami rekordot jelent az élő képzőművészeknek szentelt tárlatok történetében.

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.