Mobilapplikáció mérsékli majd a sorban állást Gerendai "utolsó" Szigetén. Az idei, 25. Sziget újdonsága lesz még a városnéző bulihajó is, amely az idelátogató fesztiválozóknak mutatja majd be a főváros nevezetességeit. Emellett idén a Sziget csatlakozik a fiatalok közéleti szerepvállalását támogató nemzetközi programhoz, a Take a Standhez.
A 2017-es Sziget idei programját, fő fellépőit már korábban bejelentették, már csak néhány üres hely van a programtáblában, az A38-on tartott sajtótájékoztatón viszont kiderült, mik lesznek az újdonságok a legnagyobb látogatottságú magyar fesztiválon. Kádár Tamás, a Sziget operatív vezetője bejelentette, hogy az eddig kártyás és karórás fizetési mód mellett már mobilapplikációval is fel lehet majd tölteni az Festipay-egyenleget, ezzel remélhetőleg megszűnnek a nagy sorok a feltöltőpontoknál.
Új helyszínként mutatkozik be a Sziget 25 Cruisin névre keresztelt bulihajó is, amely egyfajta külső színpadként funkcionál majd. A mozgó tánctérről ráadásul Budapest nevezetességeit is végig lehete majd nézni, itt 30 nyugány és 60 babzsák szolgálja a kényelmet.
A Sziget 25 éves története előtt a Capa-központban megtekinthető fotókiállítás tiszteleg a rendezvénnyel párhuzamosan, a fesztivál történetének legemlékezetesebb, legjobb fotóival.
Az idei évben a Magyar Nemzeti Filmalap is még hangsúlyosabb programot hoz a Hajógyári-szigetre, ugyanis ezúttal nem csak az elmúlt időszak sikereit, a Kincsemet vagy a Testről és lélekről-t lehet majd a Cinema Hungary sátorban megnézni, hanem a Filmarchívummal együttműködve régi klasszikusok, például a Macskafogó vagy a Moszkva tér vetítése is a program része lesz.
A Sziget emellett Európa neves fesztiváljaihoz, a Roskildéhez, az Exithez vagy a Melthez hasonlóan csatlakozik a Take a Stand kampányhoz, amelynek célja, hogy meggyőzze a fiatalokat arról, hogy ők is formálhatják a jövő közéletét. A kampány a kulturális toleranciára, a kisebbségekkel szembeni szolidaritásra és az aktív szerepvállalásra ösztönzi a fiatal generációkat.
Az idei kiadás emellett fontos fordulópont is lehet a Sziget történetében, hiszen ahogy Gerendai Károly hangsúlyozta, ez lesz az utolsó év, amikor a fesztivál napi teendőiben aktívan részt vesz, a következő évtől egyéb projektjeire koncentrál, és inkább a háttérbe vonul. Emellett fontos mérföldkőnek számít az is, hogy 2017 elején eldőlt, hogy a Sziget Kft. 70 százalékát az Edition Capital nevű brit befeketetőcég vásárolta meg, a tranzakcióba pedig az amerikai Providence Equity Partners globális befektetési alap is bekapcsolódott, így jövőre várhatóan külföldi piacokon is megjelenik majd a Sziget-brand.
A lehetséges külföldi terjeszkedésről kérdeztük Gerendait is, aki már a videós interjúnkban indokolta részletesebben, hogy miért pont 2017-ben döntöttek az eladás mellett: