A zenekar aknázza ki először igazán, hogy már egyperces minivideókat is fel lehet tölteni Instagramra.
Nem elég, hogy a Radiohead a Daydreaming című szám videójához a független filmesek egyik legelismertebb alakját, Paul Thomas Andersont (Vérző olaj, The Master) kérte fel, a zenekar egyre szorosabbra fűzi viszonyát a legegyedibb látásmódú rendezőkkel.
Már az új lemez, az A Moon Shaped Pool felvezető kampányában is nagy szerep jutott az Instagramnak, de úgy tűnik a zenekar továbbra is ezt a felületet tartja a legalkalmasabbnak művészi ambíciói kiélésére. Miután kiderült, hogy az Instagramra ezentúl már 60 másodpercnyi videót is fel lehet tölteni, hetente osztanak meg egy-egy rövid képsort (Instagram-vignettes) egy-egy jó nevű alkotótól, és természetesen mindegyik kis etűd alatt egy Radiohead-dal szól.
Eddig például Ben Wheatley (Vérturisták, Valahol Angliában) Richard Ayoade (Suszter, szabó, baka, kém) Yorgos Lanthimos (A homár, Alpok, Kutyafog) vagy egy kevésbé ismert lengyel rendező, Michael Marczak rukkolt elő egy-egy minivideóval, és a sor még valószínűleg folytatódik.
Opálos éjszakába ájultunk az új Radiohead-lemezzel
A Radiohead ígért és be is tartotta - tegnap megjelent az elmúlt hónapokban, sőt: években szanaszét emlegetett LP9, mely az A Moon Shaped Pool címet kapta. A sokadik hallgatás után úgy tűnik, a Daydreaming klipje nem volt túlzás: Thom Yorke-ék dalai újra a tudatalattink ajtajait nyitogatják.
Kultúra – frissen, első kézből. Kövesse a HVG Kult Facebook-oldalát!