Áramszünet is megnehezítette a dolgukat, de az idei Sziget-program egyik legjobb nagyszínpados koncertjét adta a Foals. Éjjel pedig az Interpol kárpótolta rajongóit a 2011-es fakó Sziget-koncertjükért, olyannyira, hogy a fesztiválprogramban elég ritka ráadás is belefért. Ellie Goulding viszont nem tudjuk miért volt fő attrakció.
Még az áramszünet sem állíthatta meg őket - Foals
A Foals rétegsikerekre törő, matekrock zenekarként indult, aztán utolsó két lemezükkel (Total Life Forever, Holy Fire) egészen más irányba terelték a zenekar pályáját. Ma már néhány számuk vérbeli stadionrock, már majdnem Foo Fighters-t idéző regisztereken, de azért még pont annyi csavarral, hogy most ők jelentik a közös nevezőt a megrögzött indie-hívek és a felületesebb rádióhallgatók között. Egy éve, a VOLT fesztiválon is bizonyították már, hogy nagyon könnyen belakják a kluboknál nagyobb tereket, úgyhogy várható volt, hogy a még nagyobb léptékű Sziget sem fog gondot okozni nekik. Az egyetlen pillanat, amikor mégis megdöccent a műsoruk, az egyik új számukat, a Mountain At My Gates-et félbeszakító áramszünet miatt volt. De a brit zenekar ezt is profin viselte, a kényszerszünet után ott folytatták, ahol abbahagyták.
Az áramszünet 1:15-nél
A Foals műsorába tényleg nehéz lenne belekötni, mert a pattogós, korai, art rockosabb számaikat (Ballons, Olympic Airways, Two Steps Twice) mindig a megfelelő pillanatban váltották valamelyik epikus, fesztivál-kompatilisebb, együtt énekelhető dalukkal (My Number, Blue Blood). A csúcs nyilván a majdnem a végére hagyott hipszter-himnusz, az Inhaler volt: itt már tényleg csak az volt a kérdés, mikor jön le a közönség soraiba az apró frontember, Yannis Philippakis. És ő jött is, igaz csak kicsivel később, és őt szerencsére elkapták a nézők, nem úgy, mint kollégáját, a pórul járt Horrors-frontembert, Faris Badwant.
A Foals karrierje csúcsán érkezett a Szigetre, és már csak ezért sem értjük, miért nem ők kapták meg a legkésőbbi nagyszínpados időpontot Ellie Goulding helyett. Főleg úgy, hogy az egyébként aranyos, de egy ekkora léptékű fesztivál kontextusában súlytalan Goulding-show inkább csak viccként volt értelmezhető.
Kárpótlás 2011-ért - Interpol
Az Interpol 2011-ben már járt a Szigeten, de a sötét tónusú poszt-punkjuk nagyon elhalt a még világosban kezdődő koncerten. Igaz, akkor épp ők sem voltak a csúcson, sőt, talán a zenekar első komolyabb hullámvölgye (nem sokkal korábban hagyta el a zenekart az egyik alapítótag, Carlos D) után érkeztek akkor Budapestre. Nagy kár volt érte, mert az Interpolnak a kezdetektől, kb. 2002-2003 óta elég elkötelezett rajongótábora volt itthon is, köszönhetően annak, hogy ők is a nagy gitárzenei hullámmal (The Strokes, Yeah Yeah Yeahs, White Stripes, Black Rebel Motorcycle Club) együtt robbantak be a köztudatba. Az Interpol aztán idővel a műfajjal együtt egyre kevésbé volt már divatos, de talán pont a mostanra jóval kisebbre zsugorodó teljesítménykényszer miatt adtak ezúttal egy izzadságmentes, felszabadult, tipikus best of koncertet a Szigeten.
Az Interpol koncertjeinek sava-borsát mindig is a gitáros Daniel Kessler adta (főleg Carlos D kiválása után), az ő jellegzetes gitározási technikáját öröm nézni, és mindebben az a jó, hogy a közönségnél csak maga Kessler élvezi jobban, ahogy belekezd mondjuk a NARC vagy a Rest My Chemistry gitártémájába. Öt nagylemez után már nehéz olyan számlistát összeállítani, amelybe minden közönségkedvenc szám belefér, de ez a koncert amúgy is egy, már az első lemezével kultikussá váló banda életműve előtti főhajtásról szólt. Olyan erős érzelmi töltetű albumot, mint amilyen a 9/11-hangulatot a lehető legjobban megragadó Turn On The Bright Lights (2002) volt, már nem fognak készíteni, de azért annyit simán megérdemeltek, hogy még egy ráadásszámra (Untitled) is visszatérhessenek.
Az Interpolnak tehát megadatott az, hogy egy korábbi halovány fellépésükért kárpótolhatták ugyanazt a fesztivált. És Kessler Twitter-bejegyzése alapján még Budapestet is imádták.
Budapest, I adore you. I do. What a town. See you guys at Sziget later this evening!-DK pic.twitter.com/DxP1AHsNf3
— Interpol (@Interpol) 2015. augusztus 13.