Rossz helyen jelölt városok, hibás földrajzi nevek, 20. században épült víztározók az ókori térképen. Sok szó esett már az új, kísérleti tankönyvekben szereplő elképesztő bakikról, ezúttal egy térképész vette kezébe a történelem- és földrajztankönyveket, és írta meg észrevételeit.
Hidas az OFI által kidolgozott és az iskolák számára gyakorlatilag „kötelezően választhatóvá tett” új, kísérleti történelemtankönyveket nézte át. Mint írja, a fenti hibafelsorolás csak néhány példa a tankönyvek térképein tapasztalható számos baki közül. A leckékhez, mutat rá, hibáktól hemzsegő, koncepció és szerkesztés nélküli, grafikailag minősíthetetlen, javítatlan, mondhatnánk nyomdafestéket nem tűrő térképek kapcsolódnak.
Az OFI a kísérleti tankönyvek mellett általános iskolai és középiskolai kísérleti történelmi és földrajzi atlaszokat is fejleszt. Hidas szerint ezek után erősen aggályos, milyen színvonalú térképekkel töltik meg ezeket majd. Az sem világos, hogy miért nem jók az eddig forgalomban lévők, amik mellesleg a tankönyv-engedélyezési eljárás során megkapták a szükséges jogosítványokat is.
„Milyenek lesznek hát az OFI által készített új atlaszok, ha az új, készítőjének saját véleménye szerint módszertanilag kiváló tankönyvekben maradnak továbbra is az ismert hibák, többek között a botrányos térképek is? Megnyugodhatunk, Szerbia a miénk marad még egy ideig. Csak az oktatással mi lesz?” – teszi fel a kérdést a térképész.