Három perccel többet nézik a tévét a magyarok, mint egy évvel korábban. A legnagyobb növekedést az 50 év feletti korosztályban mérték: az idősebbek napi hat és fél órán át tévéznek.
Átlagosan öt órát tévézik egy magyar naponta, három perccel többet, mint egy évvel korábban – derül ki a Nielsen Közönségmérés Kft. 2014 utolsó negyedévi adatainak összegzéséből, amelyet szerdán hoztak nyilvánosságra.
A 4 és 17 év közöttiek 209 perce egypercnyi csökkenést, a 18-49 évesek 251 perce ugyanekkora növekedést jelent, míg az 50 év feletti korosztály 390 perces adata hat perccel múlja felül az előző év azonos időszakára kimutatottat.
A közszolgálati csatornák közönségaránya 15,5-ről 15,4 százalékra, a két nagy kereskedelmi adóé – az RTL Klubé és a TV2-é – összesítve 28,8-ról 29,1 százalékra változott, miközben a többi általános szórakoztató kereskedelmi csatornáé 17,5-ről 18,1 százalékra emelkedett.
A filmcsatornák összesített közönségaránya 9,2-ről 8,9 százalékra, a gyerekeket megcélzó tévéké 5-ről 4,4 százalékra romlott, míg a hírcsatornáké 4-ről 4,3, az ismeretterjesztő adóké 4,7-ről 4,9 százalékra bővül a Nielsen Közönségmérés Kft. adatsora szerint.