A Variety, az egyik legelismertebb filmes szaklap külön cikket szentelt Zomborácz Virág Karlovy Varyban debütáló filmjének, az Utóéletnek. A kritika a magyar film feléledéséről, minőségi és figyelemreméltó bemutatkozásról ír.
Alissa Simon, a Variety kritikusa szerint az Utóélet olyan alkotás, amelynek a többi nemezetközi filmfesztiválon is helye lenne. Az abszurd, fekete humorú felnövés-történetet pedig már a minőséget a mennyiség elé helyező, új magyar támogatási rendszer egyik újabb példájaként emlegeti.
Simon kritikájában úgy fogalmaz, Zomborácz stílusa rendkívül kiérlelt, és a párbeszédek helyett inkább a látványra koncentrál. A film humora egyszerre fura és húsbavágó, ezzel leginkább A nyomozó című filmmel rokonítható.
Az egyetlen kritika azért éri a filmet, mert Simon szerint a rendező talán túlságosan is a látványra helyezte a hangsúlyt és néhány karaktert jobban kidolgozhatott volna. A kritika még dicséri a látványtervező Takács Lilla és az operatőr Pohárnok Gergely munkáját is, ahogy a cikk szerzője fogalmaz, "a technikai kivitelezés - ahogy az egy magyar produkciónál megszokott - ezúttal is kiváló."
Az Utóélet történetének főhőse Mózes, egy huszonéves fiú, aki generalizált szorongásban szenved, azaz szinte minden esemény vagy tevékenység nagyfokú aggodalmat vált ki belőle. Képtelen megfelelni apja, a lelkész elvárásának, hogy aktív, kezdeményező, bátor fiatalember legyen, és a sorozatos kudarcok csak tovább mélyítik frusztrációját. Amikor a lelkész váratlanul szívrohamot kap és meghal, Mózes szinte megkönnyebbül: elhárult a veszély, hogy kezdenie kelljen valamit az életével. Csakhogy a lelkész szelleme kísérteni kezdi Mózest.
A film várhatóan októberben kerülhet a magyar mozikba, az előkészületekről és a forgatásról itt írtunk bővebben.