Két új filmcsatorna indul
Februárban két új filmcsatorna is sugározni kezd az országban: az amerikai FOX, és a szintén amerikai Paramount. Az új filmcsatornák alaposan átrendezhetik az erőviszonyokat a kábelcsatornák piacán, és akár a kereskedelmi óriásokat is megszorongathatják.
A FOX európai terjeszkedési hullámának első közép-európai állomása Magyarország, ahova elsőként érkezik a FOX International Channels (FIC) sorozatcentrikus adója. A FIC a National Geographic Channel és a NatGeo Wild kapcsán már eddig is jelen volt a hazai kábelszolgáltatók kinálatában, azonban a február 4-én induló FOX sokkal nagyobb tömegeket céloz meg, zömmel tengerentúli sikersorozatok villámgyors átemelésével.
Breuer Zsofia, a FOX magyar PR- és marketingvezetője szerint a csatornával elérhető lesz, hogy akár már az amerikai premierek után két nappal legyenek láthatók olyan szériák legújabb epizódjai, mint a The Walking Dead, a Da Vinci démonai, A híd, Az Álmosvölgy legendája, a 24 vagy épp a Simpson család és az Így jártam anyátokkal.
A nézők a FOX műsorán a FIC dokumentum jellegű filmjeivel is találkozhatnak: bemutatják az Egyesült Királyságban készült életmódsorozatokat, úgy mint Légy férfi!, vagy a Luxus orosz kivitelben. Emellett pedig a FIC jogtulajdonába tartozó, legújabb hollywoodi filmek is helyet kapnak a palettán.
"Főként a magyar kábelcsatornák színterén nyújtunk alternatívát, főként a Cool, az AXN és egyéb sorozatcentrikus adóknak lehetünk konkurenciái" – válaszolt Breuer a hvg.hu azon kérdésére, miszerint egy nemzetközi óriáscsatorna betörése mennyiben jelent veszélyt a hazai kereskedelmi főszereplő RTL és TV2 számára. A FOX februar 4-től minden nap reggel hattól éjjel kettőig sugároz adást, a csatorna jövő hónaptól válik opcióvá a legnagyobb kábelszolgáltatóknál.
Még nagyobb ambícióval indul február 14-én Magyarországon kábeles, szatelit és IP TV platformokon is az egyik legsikeresebb filmstúdióról elnevezett Paramount televíziócsatorna. A Comedy Central, Nickelodeon, MTV és VIVA csatornákat is üzemeltető Viacom (VIMN - Viacom International Media Networks) az új csatorna bevezetésével Magyarország harmadik legnagyobb televíziós portfóliójává kíván előlépni.
VIMN már eddig is szép sikereket tudhatott maga mögött: az AGB Nielsen legfrissebb adatai szerint a Nickelodeon a legnézettebb gyermekcsatornának számít a 4-14 éves célcsoportban, míg a Comedy Central humorcsatorna a negyedik a kábeltelevíziók között a 18-49 évesek körében. Ez utóbbit célozza meg a Paramount is, egyedi prémium minőséget nyújtva annak a kereskedelmi célcsoportnak, amelyért a legnagyobb verseny folyik jelenleg a hazai piacon.
A Paramount csatorna kínálatát a legendás Paramount Pictures elmúlt két évtizedben készült filmsikerei mellett más amerikai stúdiók alkotásai és kiváló európai filmek egészítik ki. A műsort tematikus blokkok (akció, krimi, humor), exkluzív tartalmak, filmsztárokkal és rendezőkkel készített interjúk, valamint izgalmas háttéranyagok is színesítik.