Kult V.T. 2012. november. 30. 15:13

Moslékzabálók éjszakája: íme, az Aranydisznó-díj nyertesei

Röpke fél óra alatt tüntették el a hazai kreatívok, szövegírók, accountok és más válogatott reklámipari szakmunkások azt a sült malacot, amelyet a legpocsékabb hirdetések létrehozóinak rendezett gálán szolgáltak fel.

A Gödörről Akváriumra átkeresztelt Erzsébet téri műintézményben a trenddiktáló fővárosi megmondó-emberek adtak egymásnak randevút az össznépi cikizés jegyében. Az egy négyzetméterre eső belterj tekintetében világrekord-aspiráns rendezvényt az Index és a Bistro reklámügynökség szervezte.

A népszerű orgánum és a  – Illy-kávéban is utazó Debrecenyi Attila, a Sziget-közeli pálinka-guru, Maros Róbert és a filmproducerként is jeleskedő Pusztai Ferenc által gründolt – reklámcég citromdíja állítólag a minőségjavítás volt. Mint az akció őszi meghirdetésekor kommunikálták: a díjjal az egyre ellaposodóbb, színvonaltalan és ötletszegény reklámokra, illetve a belterjes magyar reklámszakma elöregedésére kívánják felhívni a figyelmet.

Fazekas István

A díjátadón felvonuló, a nevesebb reklámbárók, ismertebb celebritások irányába tekintgető, magukat mórikáló ügynökségi leánykák számát tekintve a fiatalítás kétségtelenül sikerült. Az ötletszegénység megváltoztatását célzó törekvést is sikerült felfedeznünk: a nyársra húzva megsütött növendék sertés, mint gasztronómiai poén azonban megbicsaklott kissé a papírtányéros tálalásból kifolyólag.

Az estet Árpa Attila, a 21. századi Magyarország polihisztora celebrálta, s urrá is lett az összecserélt bejátszásokkal, gerjedő mikrofonnal spékelt káoszon. Ő vezette fel azt is, hogy a facebookon megszavazható  hét kategóriában  - Legrosszabb szöveg, Legrosszabb sztori, Legrosszabb szereplők, Legrosszabb képi világ, Legrosszabb zene, Legrosszabb plakát, A legrosszabb - mely opusok érdemelték ki leginkább a közönség méltó utálatát.

akvarium

Ám mivel egy kivételével nem jött el senki a jelölt művek alkotói közül, így átadni sem lehetett az egyébként elég ügyesen megformázott, élethű, aranyszínre festett malacfejeket.

A szóban forgó egyetlen bátor reklámos, ha jól értettük az ekkora már az éjfél utáni romkocsmák decibelértékét elérő hangzavarban, „Az én tojásaim sokkal jobbak” szlogent egy kriminális mozgóképes fércként jellemezhető reklámban elsüttető csapat képviseletében még a színpadra is kifáradt.

A szakma - az akolmeleg szolidaritás jegyében - tapssal honorálta a merészségét.

A mindent überelően rossz reklámok abszolút kategóriájában az Activia pocak reklámja kapta (az, amelyikben egy kesztyűbábbal társalog a munkahelyén a bezabálása okán hangos hascsikarástól szenvedő humán erőforrás.) Aztán Árpa bemutatta a már említett növendék sertést, sokoldalúságát csillogtatva még zongorázott, sőt: játszott néhány örökzöldet bőgő kísérettel, majd belevetette magát ő is az általános smúzpartiba. A hidegfront ezalatt kisöpörte a ködöt a budapesti belvárosból.

Fazekas István
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.