2011. december. 22. 16:25 MTI Utolsó frissítés: 2011. december. 22. 16:24 Kult

A Tilos Rádió is megússza a médiaszolgáltatási díjat

Decemberben harmincöt rádiót és harmincegy televíziót ismert el közösségi médiaszolgáltatóként a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, köztük a Tilos Rádiót vagy a Gazdasági Rádiót - tájékoztatta az NMHH szóvivői irodája. Nekik nem kell médiaszolgáltatási díjat fizetniük.

Mintegy száz helyi és körzeti médiaszolgáltató kérelmét bírálta el decemberben a médiatanács, amelyek közösségi médiaszolgáltatásként történő elismerésüket kezdeményezték. Az új médiatörvény szerint a korábban közműsor-szolgáltatást nyújtó vagy nem nyereségérdekelt médiaszolgáltatóknak idén június végéig kellett kérelmezniük elismerésüket közösségi szolgáltatóként. 

Közösségi médiaszolgáltatóként ismerte el a médiatanács többek között a Budapesten működő Tilos Rádiót, Klasszik Rádiót, Jazzy Rádiót, Gazdasági Rádiót, Rádió Q-t, Stúdió FM-et és a Napszél kulturális egyesület rádióadóját. 

A budapesti körzeten kívül a Gazdasági Rádió az egri és a balassagyarmati frekvencián is, a Stúdió FM a zalaegerszegi frekvencián is közösségi műsorszolgáltatásként sugároz ezentúl.  A Katolikus Rádió egri, hatvani, sátoraljaújhelyi és miskolci kérelmét is elfogadták. Közösségi adóként működik a Szinva Rádió, a Csillagpont Rádió és a Crazy FM is Miskolcon; a Periszkóp Rádió és a Rádió Aktív Pécsett; a Rádió Mi Szegeden; a Muzik Rádió Székesfehérváron és a Campus Rádió Nyíregyházán.

A médiatanács decemberben 56 helyi és körzeti rádió, illetve 37 tévécsatorna kérelmét vizsgálta, amelyek közül 35 rádió, illetve 31 televízió esetében hozta meg a közösségi elismerésről szóló határozatot. A többi szolgáltató kereskedelmiként működhet tovább vagy megszűnt a jogosultsága. 

A közösségiként elismert médiaszolgáltatókat a kereskedelmiektől elsősorban az különbözteti meg, hogy egyfelől nem kell médiaszolgáltatási díjat fizetniük, másfelől műsoridejük kétharmad részében közszolgálatinak minősülő tartalmakat kell sugározniuk. A közösségi rádiók és televíziók reklámideje is kevesebb, mint a kereskedelmieké: óránként legfeljebb hat perc. Emellett kötelesek közzétenni a hivatásos katasztrófavédelmi szerv közérdekű közleményeit a törvényben foglalt esetekben.

hvg360 Lengyel Tibor, Gergely Márton 2025. január. 08. 09:30

Orbán csapdában: hogy erősnek látszódjon, tíz napig nyaralnia kell

Senki sem gondolta, hogy Orbán Viktor szó szerint érti a 2025-ös repülőrajtot, és Indiába utazik. Valójában Magyar Péter vett igazi startot, aki az előrehozott választásokkal olyan témát talált, aminek realitása ugyan nincs, de a kormánypártot és az ellenzékét is defenzívába tudta vele kényszeríteni.