„A hülye barom meg odaírja, hogy király!” – fotógaléria
A fenti felkiáltással kommentálta egy munkás a Rákóczi téri metróépítés palánksorának vásárcsarnok felőli oldalán a hétvégén megnyitott kiállítás egyik darabját. Művészet és az utca embere 2.
A felkiáltás a II. Rákóczi Ferencet ábrázoló, alább bemutatott mű, egészen pontosan ennek felirata kapcsán hangzott el, egy építkezésen részt vevő munkás szájából.
© Stiller Ákos |
A METRO4: Palánk kortárs képzőművészeti kiállítás helyszíne a vásárcsarnok és az építési terület közötti rész (zárójelben jegyezzük meg, befogadói szempontból a négy palánksor erre legalkalmatlanabb oldala). A kiállításon tizenöt modern művészeti alkotás kapott helyet a több méteres lapokon azzal a céllal, hogy színesítse az egyébként nagy zajjal és porral járó metróberuházást.
A nonprofit kiállítás ötletgazdája és kurátora, Kerekes Anna szerint a meglepő és nem mindennapi „átmeneti térforma” kihasználásával a művészek Budapest gyorsuló átalakulására és fejlődésére kívántak rámutatni. Mint mondta, a tárlat egy „reakcióra váró kiállítás”.
A műveket tizennégy hazai kortárs képzőművész és az 1000% művészeti csoport készíti. A kiállítók egy része friss diplomás vagy végzős képzőművész, másik része széles körben, nemzetközileg elismert kortárs művész (a teljes kiállítói lista: 1000 %, Baglyas Erika, Csontó Lajos, Fekete Balázs, Gerber Pál, Hecker Péter, Hidvégi Áron, Király András, Kovács Budha Tamás, Őry Annamária, Pacsika Rudolf, Roskó Gábor, Sugár János, Szépfalvi Ágnes, Verebics Ágnes).