Szórakozó miniszter, Korn-interjú és kiszáradó pálinkaház a VOLT-on
Bezárta kapuit a jubileumi 15. VOLT-fesztivál, azonban előtte, az utolsó napon még kiváló lehetőséget kaptak a szórakozni vágyók, hogy kitombolják magukat a Lővér-kempingben színes forgatagban. Összefoglalonkból kiderül, mi volt az idei fesztivál csúcs-, és mélypontja, megtudhatják melyik kormánytag szórakozott önfeledten Sopronban, s olvashatnak egy interjút is egy nyakig tetovált rocksztárral.
A Nagyszínpad a magasból. Galéria, kattintson! © Stiller Ákos |
Miniszter magánemberként. Galéria, kattintson! © Stiller Ákos |
HVG Fotóblog |
Nézegessen további képeket a 15. VOLT-fesztiválról. HVG Fotóblog Tovább >> |
Ez idő alatt hatalmas gyümölcskosarakat szállítottak be a Nagyszínpad mögötti elkerített területre, sőt, egy tálon különféle nyers zöldségeket is. Ettől a helyszínen tartózkodó újságírók között elkezdődött a találgatás, hogy a Korn lehetett-e az ominózus együttes, amely különleges igényként másfél kiló nyers répát kért fellépésük előtt.
Ezalatt a Nagyszínpadon belekezdett az egyik legjobban várt magyar rockegyüttes, a Depresszió, amelynek hallatán meg kellett állapítanunk, hogy még fájdalmasabb csalódást jelentett az előző esti Prodigy koncert, amelynek sem a hangzása, sem a hangulata nem ért fel a lelkes magyarok produkciójával. Ezt több – saját bevallása szerint Prodigy rajongó – is megerősítette.
Ezek után bejutottunk az erősen őrzött backstage-re, ahol kiderült, hogy a Korn tagjai közül egyedül a basszusgitáros, Fieldy fogadja a sajtó munkatársait, ráadásul mindegyikükkel csupán néhány percet áll módjában beszélgetni. Ennek ellenére egy közvetlen, szimpatikus, laza, igazi rockert ismerhettünk meg a személyében.
Akcióban Fieldy és a Korn © Stiller Ákos |
„Egyszerűbb megszámolni, hol nem vagyok tetoválva” – válaszolta Fieldy a bőrén látható motívumok száma iránt érdeklődő kérdésünkre. A basszusgitáros a Korn zenéjéről beszélve elmondta: az együttes utóbbi albumán a jellegzetes hangzású kemény rockzene kicsit iparibb, elektronikusabb színezetet kapott a korábbi, tisztán rockos, metálos hangzásvilág mellé, ami főként a technológia fejlődésének köszönhető. Fieldy szerint nincsen egyértelmű recept a sikerre, az együttes a kellően „cool” hangzást keresve komponálja szerzeményeit, s ehhez a különböző számítógépes programok és effektek fejlődése jelentős segítséget nyújt.
„Figyelj, elmondom, hogy néz ez ki: ma már olyan eszközöket és lehetőségeket vehetünk igénybe, amelyekről néhány éve még nem is hallottunk” – magyarázta a zenész. „Ilyesmikkel fel lehet dobni, teljesen új köntösbe lehet öltöztetni a zenénket. Bármi jöhet, amiről úgy gondoljuk, hogy jól szól, legyen az rock, country, hip-hop, techno, vagy egyéb, amíg az megfelel az elvárásainknak.
A rockzenész a hip-hop említése után elmesélte tavaly debütált kislemezük, a Twisted Transistorból készült videoklip történetét is, amelyben olyan rapsztárok, mint Snoop Dogg, vagy Xzibit személyesítik meg az együttes tagjait.
Fieldy interjú közben © Stiller Ákos |
Ezután sajnos be kellett fejeznünik a villáminterjút a rockerrel, akinek az egyik rádiócsatornán kellett élőben bejelentkeznie. Visszatértünk hát a fesztivál forgatagába, miközben a Nagyszínpadon a Depresszió koncertje után megkezdték a Kispál és a borz fellépésének az előkészületeit. Közben benéztünk a Colorstar népzenei elemekkel is tűzdelt elektronikája szép számú embert vonzott, s a fesztiválok állandó vendégének számító Kispál fellépése ellenére sokan kivárták a koncert végét a Vodafone arénában. Persze Lovasiéknak így sem üres nézőtér előtt kellett fellépniük, a levegősen álló tömeg ugyanis csaknem teljesen megtöltötte a Nagyszínpad előtti területet. A jól ismert slágerek mellett az együttes két újdonsággal is kedveskedett a közönségnek, az Alkohol és az I Love Gemenc című alkotások üde színfoltjai voltak a Lovasi-féle beszólásokkal tűzdelt koncertnek.
Tizenötödszörre is jó buli volt. Galéria, kattintson! © Stiller Ákos |
Az amerikai banda valamelyest kiköszörülte a Prodigy által a külföldi együttesek renoméján esett csorbát, s zenéjükkel jelentős számú hallgatóságot ösztönöztek ugrálásra, bólogatásra, karcos slágereikkel. Az általunk is meginterjúvolt Fieldy is megmutatta, mire képes speciális kialakítású basszusgitárjával, Jonathan Davis énekes pedig energikusan és keményen énekelt különleges, az Alien filmek látványvilágát is tervező H.C. Giger képzőművész által alkotott mikrofonjába.
A Kornnal egy időben a Vodafone arénában továbbra is az elektronikus tánczenék rajongói vezethették le utolsó megmaradt energiáikat a német Anthony Rother vezénylete mellett, s akinek még ez sem volt elég, az a fél kettőkor kezdődő Coldcuttal még tombolhatott egy utolsót. Itt egy kis logisztikai probléma is adódott, az együttes ugyanis már megkezdte fellépését, miközben a Red Lounge sátor előtt még jókora tömeg várt bebocsátásra, s a nézőtéren még elég levegősen tartózkodtak az érdeklődők. Ennek ellenére nem érhette szó a ház elejét, a 21 éve aktív brit duó ugyanis a maximumot hozta ki kései fellépésükből, mindenki legnagyobb megelégedésére.
A 15. VOLT-fesztivált tehát összességében kellemes élményekkel zárhattuk, ezúton is meg kell emlékezünk ismét a négy napos rendezvény csúcspontjainak tekinthető Parov Stelar Band fellépéséről, akárcsak a The Roots, a svéd Koop, az Erik Sumo Band, az amerikai Dave Tipper, vagy a Fort Knox Five koncerjeiről, nem beszélve a már sokat emlegetett pálinkáról, a kenyérlángosról, vagy éppen a Cha-Cha-Cha teraszon uralkodó, szakadatlan jó hangulatról. Jövőre, ugyanitt, tizenhatodszorra? Feltétlenül, ám előtte még beszámolunk majd a Zamárdiban megrendezésre kerülő Balaton Sound, illetve a Sziget fesztiválokról is.